هشدار به خیمه سوزان

۱۳۹۷/۰۶/۲۸ - ۱۰:۳۶:۰۲
کد خبر: ۷۵۴۷۹۸
هشدار به خیمه سوزان
سخنگوی سازمان آتش نشانی هشدارها و توصیه های ایمنی را برای تاسوعا، عاشورا و شام غریبان ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سید جلال ملکی با اشاره به حضور شهروندان در اماکن مذهبی در روزهای محرم گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی همان طور که پیشتر نیز اطلاع رسانی شده بود، تمامی ایستگاه های آتش نشانی در آماده باش کامل بوده و با توجه به اینکه در روزهای پایانی سوگواری دستجات عزاداری و هیات ها از ابتدای روز انجام مراسم را آغاز می کنند، استقرار آتش نشانان نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از هیات ها و دستجات بدون توجه به این مسئله که دستگاه های امداد رسانی برای ارائه خدمات به شهروندان نیاز به راهی برای تردد دارند خیابان را مسدود می کنند، گفت: از هیات هایی که قصد دارند برای انجام مراسم خیابانی را مسدود کنند درخواست می کنم که به آتش نشانی محله خود اطلاع رسانی کنند و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد برگزاری مراسم خیمه سوزان افزایش یافته و در حال حاضر بسیاری از هیات ها این مراسم را انجام می دهند، اظهار کرد: توصیه ما به هیات ها این است که از آتش زدن خیمه ها در کنار پارچه های هیات، کابل های برق، زیر بالکن منازل، کوچه های باریک، در مجاورت درخت ها و اماکن مسقف و.... خودداری کنند. همچنین عزاداران نیز هنگام مراسم آتش زدن خیمه ها موارد ایمنی را رعایت کرده و از نزدیک شدن به شعله های آتش خودداری کنند. بانوان نیز توجه داشته باشند که شعله آتش به چادر یا پوشش شان سرایت نکرده و در فاصله ای مطمئن از خیمه ها قرار گیرند.

وی همچنین از مسئولان هیات ها و تکایا خواست هنگام برگزاری مراسم خیمه سوزی حتما یک کپسول آتش نشانی و شیلنگ آب در محل داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز