جایزه ناسا به تنبل‌ترین‌ آدم‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۲۹ - ۲۱:۳۰:۴۴
کد خبر: ۷۵۴۹۰۲
جایزه ناسا به تنبل‌ترین‌ آدم‌ها
ناسا تصمیم دارد به مردم تنبل جایزه دهد. جایزه دادن به کارمندان تنبل ناسا به این معنی است که هر فرد که در طرح تنبل ها شرکت کند جایزه می گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در این طرح کاربر حدود 70 روز روی تختخوابی دراز می کشد و در نهایت نیز هزاران دلار دریافت می کند. شاید در نگاه اول تصور کنید حاضرید برای دریافت هزاران دلار ساعت ها روی تخت خود دراز بکشید. اما به این موضوع فکر کنید که ساعت ها بدون هیچ تفریح خاصی روی تخت خوابیدن تا چه حد دشوار است.

بر همین اساس است که اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) آمریکا به کسی که حاضر شود ۷۰ روز  روی یک تختخواب دراز بکشد، ۱۵۷۰۰ دلار پرداخت ‌کند.

داده های این آزمایش چه کاربردی خواهد داشت؟

ناسا قصد دارد با کمک داده های این آزمایش، به بررسی این موضوع بپردازد که بدن انسان چگونه خود را با بی وزنی تطبیق می‌دهد. درواقع این داده ها به ناسا کمک خواهد کرد که اقدامات مقتضی را برای کمک به فضانوردان در انجام مأموریت‌های فضایی اتخاذ کنند.

بر این اساس می توانیم آزمایش مذکور را یک آزمایش تمام حرفه ای پژوهشی با هدف تسخیر فضا بدانیم. موضوعی که در نوع خود منحصر به فرد است. در این مطالعه، همه رفتار‌های داوطلبان هنگام خواب زیر ذره بین قرار می‌گیرد. افراد مورد مطالعه در این ۷۰ روز می‌توانند (در همان حالت درازکشیده) افزون بر خوردن و آشامیدن، ورزش کنند و حتی دوش بگیرند.

دانشمندان تمامی اطلاعات مربوط به آن‌ها از قبیل: فشار خون، ضربان قلب، میزان جذب مواد غذایی، مصرف انرژی، تراکم استخوان و حتی رفتار‌های داوطلبان را برای درک تأثیرات زندگی در فضای بدون نیروی جاذبه بر فضانوردان ثبت و مورد مطالعه قرار می‌دهند.

باز هم باید بر این موضوع تاکید کنیم که دراز کشیدن در تختخواب پس از مدت کوتاهی برای شرکت کنندگان آزاردهنده می شود و در نتیجه نمی توان انتظار داشت همه از این طرح به یک اندازه استقبال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز