سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

بعد از نان، دارو ارزان ترین قیمت را دارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۵:۳۲:۱۶
کد خبر: ۷۵۶۱۱۴
بعد از نان،  دارو ارزان ترین قیمت را دارد
سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قیمت دارو در کشور به شدت کنترل شده است، گفت: به جرات می توان گفت که بعد از نان، اقلام دارویی ارزان ترین قیمت را دارد.

دکتر جهانیان، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت برنا، اظهار داشت: دارو نامه های رسمی کشور بیش از 3 هزار قلم دارو را تشکیل می دهند که از این تعداد حداقل 2 هزار و 800 قلم از آنها فعال بوده و بر اساس ارز دولتی نرخ گذاری می شوند.

وی با بیان اینکه قیمت دارو در کشور به شدت کنترل شده است، تصریح کرد: قیمت دارو مشمول نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است و تعیین نرخ آن تابع سیاست های اقتصادی و تجاری شرکت های خصوصی نیست اگر افرادی از افزایش قیمت چندین برابری داروها خبر می دهند درواقع آن اقلام یا مکمل هستند یا داروهای گیاهی بنابراین ربطی به داروهای سلامت ندارند.

جهانیان افزود: قرار بود بعد از تحولات ارزی، کمیسیون قیمت گذاری یک میانگین 9 درصدی از میان تمامی اقلام برای افزایش قیمت در نظر بگیرد و به سامانه داروخانه ها ابلاغ کند که باز هم با توجه به بررسی های صورت گرفته، قیمت برخی داروها از یک بسته اسمارتیز کمتر خواهد بود.

وی بیان کرد: در واقع 9 درصد در نظر گرفته شده، از نرخ تورم سال گذشته کمتر است و به جرات می توان گفت که بعد از نان، اقلام دارویی ارزان ترین قیمت را دارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برای بیماران خاص نیز الویت ها در تخصیص ارز دارویی در نظر گرفته شده به طوریکه بیماران خاص هموفیلی، سرطانی، کلیوی، دیالیزی و تالاسمی در سیاست های اعمال شده می تواند هزینه های خود را از طریق ما به التفاوتی که وزارت بهداشت به برخی از سازمان های بیمه گر پرداخته است، درمان خود را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: برای ماه های آینده و ورود به شرایط اقتصادی نامطلوب نیز تدابیر تامین داروها با منابع در نظر گرفته شده اندیشیده شد بطوریکه حداکثر امکانات برای تامین و تثبیت قیمت دارو به کار گرفته شده و پیگیری های لازم در حال انجام است امیدواریم با بسته شدن مسیرهای موازی، در شرایط سخت آن طور که باید در کنار هموطنان عزیزمان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز