خضری در گفتگو با برنا:

فقط یک و نیم درصد به بخش نوسازی مدارس اعتبار داده می‌شود/ بودجه نویسان کشور نگرش واقعی به معضلات ندارند

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۹:۰۷:۰۴
کد خبر: ۷۵۶۵۶۲
فقط یک و نیم درصد به بخش نوسازی مدارس اعتبار داده می‌شود/ بودجه نویسان کشور نگرش واقعی به معضلات ندارند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نوسازی مدارس فرسوده گفت: اینکه 98 درصد از اعتبارات صرف امور جاری و حقوقی شود و تنها یک و نیم درصد آن به مقاوم سازی ساختمان های آموزشی اختصاص یابد، نقص در عملکرد بودجه نویسان کشور است.

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش فقط کفاف یک سوم مدارس را می دهد که با این میزان از اعتبار به طور طبیعی نمی توان به داد مدارس بافت های فرسوده رسید.

وی تصریح کرد: در واقع دو سوم از نیازمندی های آموزش و پرورش از سوی خیرین تامین می شود که با این میزان از بودجه نمی توان هم مدارس را بازسازی و هم از بافت فرسوده خارج کرد.

خضری ادامه داد: این موضوع یکی از معضلات جدی آموزش و پرورش است که برای رسیدگی جدی به آن، دولت باید سازمان برنامه و بودجه را برای برنامه ریزی دقیق تر و اختصتص بودجه واقعی مکلف کند.

وی افزود: اینکه 98 درصد از اعتبارات صرف امور جاری و حقوقی شود و تنها یک و نیم درصد آن به نوسازی ، توسعه، تجهیز و مقاوم سازی ساختمان های آموزشی اختصاص یابد، نقص در عملکرد بودجه نویسان کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدرسه یکی از مکان های پرتردد است و اگر خدای نکرده  زلزله ای اتفاق بیافتد، در بافت های فرسوده و مدارس غیر استاندارد جمع زیادی از فرزندان این کشور را از دست می دهیم.

خضری در پایان به برنا گفت: تاکنون نگرش هیج کدام از دولت ها در خصوص احیای بافت فرسوده جدی نبوده و همچنان هیچ اراده ای برای بهبود وضعیت در این حوزه دیده نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز