آب به چشمه علی بازنگشت

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۴:۰۵:۰۰
کد خبر: ۷۵۶۵۹۱
آب به چشمه علی بازنگشت
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر ری از عدم بازگشت آب به «چشمه علی» این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، امیر مصیب رحیم زاده 2 مهر ماه با حضور در جمع خبرنگاران که به بازدید از «چشمه علی» آمده بودند، گفت: طبق اظهارات دوستان تاثیر عملیات مترو در کم شدن دبی آب محرز است اما می‌گویند برداشت غیر مجاز از چاه‌ها و همچنین تغییر اقلیم نیز اثرگذار بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آب در مخرج اصلی چشمه خشک شده است، توضیح داد: مخرج اصلی آب را باید باستان شناسان تعیین کنند و مخرج اصلی آب آن قسمتی که نشان دادید نیست و بر اساس عکس‌های اشمیت شاید مخرج اصلی حوضچه وسط باشد. اما باید آزمایش‌های دقیق صورت گیرد.

وی با بیان این که در گذشته دبی آب ۸۰ لیتر در ثانیه بوده اما حالا میانگین ۲۷ لیتر بر ثانیه است گفت: الان دغدغه‌ی ما این است که برگشت آب طولانی شده است چرا که به ما گفته بودند که تا اواسط تابستان به چشمه بر می‌گردد اما برای ما هم سوال است که چرا آب برنگشته است.

رحیم زاده با بیان اینکه جدیدا قول داده‌اند که آب به زودی بر می‌گردد گفت: شاید به خاطر کاهش بارش باران بوده است.

وی با بیان این که قرار بود مترو از نزدیکی «ابن بابویه» رد شود که سازمان میراث فرهنگی مانع از آن شد گفت: اگر مسیر قبلی را مترو طی می‌کرد دقیقا وسط سفره آب زیر زمینی چشمه علی بود و قطعا تاثیراتش بیشتر از الان بود.

رحیم زاده با بیان اینکه شرکت مترو مطالعات را به ما داده است؛ در پاسخ به این سوال که اگر قصور مترو محرز شود چه می‌کنید گفت: از آنجایی که چند اداره دخیل هستند و چشمه علی جاذبه گردشگری بوده و سابقه تاریخی داشته از طریق حوزه قضایی پیگیری خواهیم کرد اما باید صبر کرد تا ببینیم آب به چشمه بر می‌گردد یا نه؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز