محمد سالاری مطرح کرد؛

اوضاع وخیم صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی/ تصمیم گیری‌های متخلفانه شوراهای معماری همچنان ادامه دارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۰:۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۵۶۸۴۴
اوضاع وخیم صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی/ تصمیم گیری‌های متخلفانه شوراهای معماری همچنان ادامه دارد
محمد سالاری خواستار تسریع در هوشمندسازی کامل فرایند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکر خود در جلسه شورای شهر با تاکید بر لزوم تسریع هوشمند سازی ارائه خدمات صدور پروانه و گواهی های ساختمانی خطاب به افشانی گفت: همانطور که می دانید ارائه خدمات صدورپروانه و گواهی ها در شهر تهران علی رغم بسترسازی های قابل توجهی که در حوزه هوشمندسازی انجام شده اکنون در بحرانی ترین وضعیت خود قرار دارد.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته، شورای شهر تهران به درستی تصمیم گرفت تا ارائه خدمات حوزه شهرسازی شهر تهران به بخش خصوصی برون سپاری شود. قرار بود با ایجاد دفاتر الکترونیک شهر، حوزه شهرسازی مناطق تعطیل و صرفا ستادی در آنجا مستقر شود، چراکه هم ۹۰ درصد مراجعات مردمی به شهرداری مربوط به حوزه شهر سازی بود و هم بیشترین نارضایتی مردم در این حوزه بود.

سالاری اضافه کرد : بنابراین مقرر شد ارائه خدمات حوزه شهرسازی و معماری در یک فرایند رقابتی به بخش خصوصی واگذار شود. اما امروز شاهدیم علی رغم وجود دفاتر ۱۲۳ گانه، نه تنها مراجعات به شهرسازی های مناطق کاهش نیافته بلکه مردم باید هم به دفاتر مراجعه کنند و هم به شهرسازی های مناطق و ارائه خدمات بصورت موازی توسط بخش خصوصی و شهرداری در حال انجام است.

وی با اشاره به طولانی بودن زمان صدور پروانه نیز گفت: در حال حاضر صدور پروانه و گواهی ها بیش از ۶ ماه و بعضا یکسال طول می کشد و این یک وضعیت وخیم است لذا درخواست دارم شهردار تهران این موضوع را بصورت یک بخشنامه به معاونت شهرسازی و معماری ابلاغ کند و در صورتی که امکان این کار وجود ندارد ما در شورای شهر طرحی را در این خصوص ارائه دهیم تا موضوع هوشمندسازی کامل فرایند صدو پروانه که شفاف سازی و کاهش فساد و رانت را در پی خواهد داشت، عملیاتی شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد از تصمیم گیری های متخلفانه شوراهای معماری خطاب به افشانی خاطرنشان کرد: برخی از مناطق طی دو ماه گذشته بعضا ۲۰ الی ۴۰ اضافه طبقه ارائه داده اند در حالی که اکنون در مدیریت شهری اصلاح طلب دیگر نباید شاهد تصمیمات متخلفانه و خارج از ضوابط طرح تفصیلی باشیم.

نظر شما