شهردار تهران:

تدوین برنامه سوم شهر تهران باتوجه به منابع در اختیار/ با اجرای سیستم هوشمند فساد از بین می رود

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۰:۴۸:۱۰
کد خبر: ۷۵۶۸۶۵
تدوین برنامه سوم شهر تهران باتوجه به منابع در اختیار/ با اجرای سیستم هوشمند فساد از بین می رود
شهردار تهران گفت: بدون هوشمند سازی امکان مبارزه با فساد وجود ندارد، هر جا فساد وجود داشته باشد امکان تحقق توسعه نیز محال است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمد علی افشانی در صحن شورا با ارائه لایحه برنامه سوم گفت: مهمتر از تدوین برنامه اجرای آن است و همانطور که رئیس شورا اشاره داشت تلاش کردیم برنامه به گونه ای تدوین شود که قابل اجرا باشد.

 

وی ادامه داد: لایحه برنامه سوم با تاکید بر اهداف مهمی چون حکمروایی شهری( اداره شهر)، پاسخگویی، توسعه عدالت، کاهش نابرابری و زیست پذریری تدوین شده اند.

به گفته افشانی این برنامه در11 فصل و 91 ماده از جمله سرمایه سازمانی، هوشمند سازی، اقتصاد و مالی شهری، فضای کالبدی، عمرانی و فنی، محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک تدوین شده است.

وی تشریح کرد: در بخش حکمروایی شهری این برنامه بر نکاتی از جمله تهیه شاخص های حکمروایی، ایجاد نظام‌ مدیریت هماهنگ در شهرداری، تنقیح قوانین، تعیین شاخص های زیست پذیری و رتبه بندی محلات، ساز و کار مشارکت شهروندان، مقابله با فساد و بهبود سلامت اداری تاکید شده است.

افشانی افزود: همچنین در این بخش ایجاد سامانه قابل دسترس اطلاعات در تمام حوزه های ماموریتی، سنجش مستمر عدالت و رضایتمندی شهروندان، بازنگری و اصلاح نظام مدیریت شهری، استقرار نظام مدیریت کیفیت در تمام سازمان‌های شهرداری، ارتقای کیفیت پدید آوری و طراحی پروژه ها و نیز هوشمندسازی فرآیند انجام ماموریت های شهرداری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه برنامه ام بر ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان با شعار شهر زیست

پذیر و شهروند مشارکت پذیر استوار است، اظهارداشت: یکی از مهمترین شاخص های زیست پذیری داشتن قدرت انتخاب در حمل و نقل عمومی است.

به گفته وی، با تدوین شاخص های مختلف، محله ها رتبه بندی می شوند و محله هایی که کمبودهایی دارند بودجه بیشتری با عنوان تبعیض مثبت دریافت می کنند.

افشانی با بیان اینکه بدون هوشمند سازی امکان مبارزه با فساد وجود ندارد گفت: هر جا فساد وجود داشته باشد امکان تحقق توسعه محال است زیرا منابع هدر می رود و رابطه جای ضابطه را می گیرد.

وی یکی از سیستم‌های هوشمند را موضوع صدور پروانه خواند و تاکید کرد: از روز نخست اعلام کردم باید تا پایان سال فرآیند صدور پروانه هوشمند شود و از شهریور سال اینده کسی برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه نکند.

شهردار تهران افزود: همه باید بدانند سطح اشغال هر خیابان شهر چه میزان و مبلغ صدور پروانه آن چقدر است تا کسی از آن به عنوان ابزار قدرت و در حقیقت ابزار فساد استفاده نکند.

وی گفت: کاهش کارکنان مازاد بر پست های سازمانی و بهینه سازی دارایی ها ازجمله دیگر موارد است.

 

نظر شما