همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی در اراک برگزار شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۱۳:۲۵:۲۹
کد خبر: ۷۵۷۸۱۴
همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی در اراک برگزار شد
نشست استانی همایش همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با همکاری دبیرخانه استانی همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد.

به گزارش برنا، این همایش در راستای برگزاری دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی که آبان ماه سالجاری در تهران برگزار می شود با حضور مسولین مختلف استانی در اراک برگزار شده است.

مدیر گروه رسانه و فرهنگ موسسات مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در این همایش گفت: آموزش سواد رسانه ای را باید از زمانی که حس شناختی در کودک شکل می گیرد آغاز کرد.

محمد مهدی فتوره چی با بیان اینکه برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم افزود: سواد رسانه ای مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود.

مدیر شبکه ملی فرهنگ نیز گفت: مصرف رسانه ای باید متناسب با نیاز و مطابق با چراکه در غیر این صورت منجر به اعتیاد رسانه ای می شود.

حامد اسماعیلی افزود: طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) فعالیت های فضای مجازی را تضمین می کند

 

نظر شما