در مراسم استقبال از نومعلمان دانشگاه فرهنگیان؛

روش‌های یاددهی ما برای بچه‌های ۶۰ سال پیش است

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۵:۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۵۸۵۱۱
روش‌های یاددهی  ما  برای بچه‌های ۶۰  سال پیش است
وزیر آموزش و پرورش‌ از خیزش بسیار بلند در زمینه جذب دانشجو معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مراسم رسمی استقبال از نودانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این مراسم سیدمحمد بطحایی سال تحصیلی جدید و ورود به جمع یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته را به دانشجومعلمان تبریک گفت و ادامه داد: «امسال توانستیم بیشترین پذیرش را در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.»

بطحایی مسیر تحول در آموزش و پرورش را لایتناهی دانست و گفت: «مخاطب ما در آموزش و پرورش انسان است. بنابراین‌ ما همواره باید به دنبال راه‌‌ها و روش‌های جدید برای انطباق با نیازهای دانش‌آموزان باشیم. وظیفه ما این است دائما منابع علمی مورد نیاز را به‌روز کنیم در غیر این صورت خروجی آموزش و پرورش با نیازهای روز جامعه انطباق نخواهد داشت.»

 

بطحایی به نیازهای دانش‌آموزان برای آینده اشاره کرد و گفت: «سند تحول مسیر حرکت در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف را مشخص کرده است اما این کافی نیست و در کنار آن، ما هر روز باید عملکرد حال و گذشته خود را بررسی کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش موفقیت معلم را در گروی داشتن شایستگی دانست و گفت: «یکی از مولفه‌های شایستگی، دانش و دیگری داشتن مهارت‌ معلمی و توانمندی است. معلم بدون مهارت‌ و توانمندی به رغم‌داشتن دانش، معلم موفقی نخواهد بود. یکی از مهم‌ترین روش‌های ایجاد شایستگی آشنایی با روش‌ها و مهارت‌های معلمی است.»

بطحایی به قدیمی بودن روش‌های یاددهی در کشور اشاره کرد و گفت: «روش‌های یاددهی و یادگیری ما ۶۰، ۷۰ سال عقب‌تر از دنیای امروز است و برای بچه‌های ۵۰، ۶۰ سال پیش است.»

او گفت: «معلم و نیروی انسانی مهمترین مؤلفه برای تحول است، مؤلفه‌های دانش، روش و توانایی در کنار انگیزه، معلم شایسته را می‌سازد. معلمی که قدرت به کارگرفتن دانش‌ها و روش‌ها را نداشته باشد، معلم شایسته‌ای نخواهد بود.»

بطحایی در پایان به افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی اشاره کرد و گفت: «امسال خیزش بسیار بلندی در زمینه جذب دانشجو معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی داشته‌ایم امیدواریم که این مسیر ادامه پیدا کند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز