در واکنش به یک خبر مطرح شد؛

جمع آوری متکدیان دستور سوخته شهردار تهران / حذف تکدی گری بدون رفع مشکل اقتصادی شعار است

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۵:۳۱:۲۰
کد خبر: ۷۵۸۹۰۱
جمع آوری متکدیان دستور سوخته شهردار تهران / حذف تکدی گری بدون رفع مشکل اقتصادی شعار است
سخنگوی شورای شهر کرج گفت: هرگاه اوضاع اقتصادی مطلوب و فاصله طبقاتی کاهش یافت، حاشیه نشینی حذف خواهد شد در غیراینصورت شعاری بیش نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمد علی افشانی شهردار تهران روز گذشته در گفتگویی اعلام کرد که متکدیان تهران  به کشورها و استان های خود بر می گردند. با توجه به این موضوع و قوت گرفتن اجرای پاکسازی شهر تهران از حاشیه نشینان و متکدیان باید گفت که آیا آقای شهردار ،تدابیری برای خروج این افراد از حاشیه کلان شهرها به استان های محل زندگیشان اندیشیده یا تنها برای رفع مسئولیت قرار است مشکل را از جایی به جای دیگر منتقل کند؟

چیزی که به ذهن می رسد کوچ حاشیه نشینان به شهرهای هم جوار مانند کرج، رودهن، جاجرود و ... است که این سوال مطرح می شود که آیا شهرهای هم جوار برای پذیرش این افراد آمادگی لازم را دارند یا خیر.

  برای پاسخ به این سوال که با اجرایی شدن این دستور چه اتفاق خرسندی برای شهرهای همسایه پایتخت رخ می دهد و اصلا چقدر هماهنگی بین مسئولان شهری تهران با شهرهای اطراف وجود دارد تا این آسیب اجتماعی از جایی به جایی دیگر منتقل نشده و پررنگ تر نشود با رحیم خستو، سخنگوی شورای شهر کرج به گفتگو پرداخته ایم.

سخنگوی شورای شهر کرج  معتقد است ،هرگاه اوضاع اقتصادی مطلوب و فاصله طبقاتی کاهش یافت، حاشیه نشینی و تکدی گری  نیز حذف خواهد شد در غیراینصورت شعاری بیش نیست.

وی در ادامه گفت و گو خود با خبرنگار اجتماعی برنا  تصریح کرد: با اوضاع اقتصادی فعلی حتی طبقات متوسط جامعه نیز به سوی حاشیه نشینی سوق داده شده اند با چنین وضعیتی چطور می توان دستور حذف متکدیان یک شهر را داد آنهم با تصور اینکه رشد حاشیه نشینی و افزایش تکدی گری در شهرهای اطراف رخ ندهد!

عضو شورای شهر کرج گفت: شهردار تهران اگر دستور حذف تکدی گری  را صادر کرده اند آیا فکری به حال مسکن، بهداشت، درمان، اشتغال و ... این افراد شده یا اینکه تنها هدف از اجزای این طرح، پاک کردن صورت مسئله بوده است؟ تا این معضلات حل نشود اگر هم بشود که این  طرح اجرایی شود ، تنها در مقطعی زمانی کوتاهی پاکسازی صورت می گیرد و در ادامه به خاطر شرایط اقتصادی موجود باردیگر معضل شروع می شود و اینبار گسترده تر .

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز