هشدارهای اربعینی استاندار ایلام

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۲۰:۴۳:۳۱
کد خبر: ۷۵۹۰۲۰
هشدارهای اربعینی استاندار ایلام
هر گونه عبور غیر مجاز، بدون ویزا یا ویزای جعلی و نیز حمله مواد مخدر بشدت برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه بعد از دیدار و گفت وگو با سپهبد محمد بدر معاون وزیر کشور عراق که در قالب نشست مشترک هماهنگی اربعین در بازارچه مرزی مهران برگزار شد گفت: در جریان تردد زائران اربعین امسال از سه موضوع تخلف جعل ویزا، عبورافراد بدون ویزا و حمل مواد مخدر با شدت و بیشتر از همیشه برخورد می شود.

وی گفت : امنیت اربعین امسال از هر منظر برای ایران و عراق اهمیت ویژه دارد و اهتمام ایران در راستای ایمن سازی و سالم برگزار کردن این کنگره عظیم جدی است.

وی از آمادگی برای تکمیل زیرساخت های مسیر ایلام به مهران خبر داد و افزود: تا قبل از فرارسیدن اربعین تقریبا تمام مسیر ایلام به مهران چهارخطه خواهد شد و انتظار هست که طرف عراقی هم نسبت به تکمیل زیرساخت های مسیر راهپیمایی در آنسوی مرز اهتمام ورزد .

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در این سوی مرز در استان ایلام بخش عمده مسیر آماده استفاده است تا شروع اربعین قسمت اعظم 38 کیلومتر باقی مانده چهارخطه ایلام به مهران زیر بارترافیک برود اما در طرف عراق شرایط ایجاد جاده ها و تکمیل زیرساخت ها با کندی پیش می رود.

وی تاکید کرد:800 متر از جاده احداثی برای جداسازی زئران از تجار در عراق در دست اقدام است که تکمیل این مسیر ضمن جلوگیری از تعطیلی فعالیت تجار در ایام اربعین مانع از تراکم جمعیت در مرز و طول مسیر می شود.

وی افزود: اختلال اینترنت در سال گذشته مشکلاتی برای زائران ایجاد کرد که امسال باید این مشکل مرتفع شود و نیز سنوات گذشته مشاهده شده طرف عراقی در تردد افراد بین اتباع عراقی و ایرانی تبعیض قائل می شدند که این مورد نیز باید رفع شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به ازدحام زائران هنگام برگشت به کشور گفت: هنگام ازدحام مسافران به علت عدم وجود گیت کافی از مهر زدن گذرنامه در ایران خودداری کنند و زائران بدون درج مهر به کشور وارد نشوند.

وی تاکید کرد: بخش عمده ای از زائران هنگام برگشت مرز مهران را انتخاب می کنند و زائران اتباع کشورهای مختلف از مرز شلمچه خارج می شدند اما برگشت آنها درمرز مهران بود که باید در این تهمیداتی از طرف 2 کشور اندیشیده شود.

***راه اندازی کنسولگری موقت عراق در ایلام

وی از ایجاد کنسولگری موقت عراق در ایلام برای تسریع در کار زائران خبر داد و گفت:

برای سهولت در امور نمایندگان تام الاختیار دو کشور حداقل 15 روز به طور کامل در مرز مهران مستقر بشوند.

استاندار ایلام گفت: مسئولان پایانه مرزی 2 کشور باید آمادگی برای برخورد قاطع با افرادی که قصد عبور بدون ویزا دارند را داشته باشند و در مرز ایران با تقویت نیروهای امنیتی و نظامی امنیت مرز در 2 طرف برای حوادث احتمالی افزایش یابد.

وی در ادامه به موضوع مرز چنگوله پرداخت با بیان اینکه هم اکنون بیش از 50 درصد زیرساخت های بازارچه چنگوله آماده شده است، ابراز امیدواری کرد: مرز چنگوله تا قبل از اربعین وارد فاز فعالیت شود.

استاندار ایلام به مشکلات مشترک تجار و زائران اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین که جمعیت زیادی از مردم خواهان سفر به عراق هستند انتظار می رود عوامل پایانه زرباطیه عراق بیشتر در محل کار خود حضور داشته باشند.

استاندار با ابراز تمایل ایران برای گشایش مرز چیلات برای تسهیل بیشتر در گذرهای مرزی بین دو کشورتاکید کرد: باید با دقت تردد زائران را در 2 طرف مرز با همکاری عراق و ایران انجام پذیرد.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام همچنین از مسیرها و زیرساخت های حوزه اربعین در شهرستان مهران بازدید کرد و نیز مدرسه 6 کلاسه روستایی که به همت بنیاد برکت در منطقه چنگوله مهران ساخته شد با حضور استاندار افتتاح شد.

مرز مهران به عنوان نزدیک ترین و امن ترین مرز کشور در ایام اربعین شاهد تردد بیش از 2 میلیون زائر ایرانی و غیر ایرانی است.

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز