در گفتگو با برنا مطرح شد؛

همه معلم های کشور مامور امر به معروف و نهی از منکر می شوند

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۵:۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۹۱۳۵
همه معلم های کشور مامور امر به معروف و نهی از منکر می شوند
معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت: معلمان پرورشی و دینی صدها وظایف دیگر بر عهده دارند، بنابراین هدف از اجرای این ابلاغیه در آموزش و پرورش سهیم شدن تمامی معلمان از معلم ریاضی تا زبان انگلیسی در امر آموزش امر به معروف و نهی از منکر به دانش آموزان است.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: در ابلاغیه دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر به مدارس، مطابق با سیاست های کلی امر به معروف و نهی از منکر در سیاست های آموزش و پرورش نیز تبیین شد.

وی تصریح کرد: بدین گونه که ساختاری را در نظر گرفته ایم بعنوان" یادآوران و یاوران معروف" یادآوران دانش آموزانی هستند که از هر کلاس یک نفر  در حوزه توسعه و ترویج معروف انتخاب و فعالیت می کند، یاوران معروف نیز یکی از همکاران مدرسه از معلمان تا ناظم بعنوان مربی و سرپرست دانش اموزان منتخب در راستای اجرای سیاست های ابلاغیه کار را مدیریت می کند.

کاظمی در پاسخ به این سوال که نقش معلم پرورشی و دینی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر چه بوده و آیا این سیاست گذاری هدف خاصی را دنبال می کند یا خیر، افزود: معلمان پرورشی و دینی صدها وظایف دیگر بر عهده دارند، فعالیت های دینی مانند نماز و مشارکت در مراسم های مذهبی و ... بنابراین هدف از اجرای این ابلاغیه در آموزش و پرورش سهیم شدن تمامی معلمان از معلم ریاضی تا زبان انگلیسی در امر آموزش امر به معروف و نهی از منکر به  دانش آموزان است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش در پایان مصاحبه به برنا گفت: اینکه متکی به یک معلم در پرورش دینی دانش آموزان باشیم، اشتباه است چرا که گاهی شاید یک معلم فیزیک یا ریاضی در تفهیم و تاثیرگذاری مسائل مذهبی و دینی موثر تر و موفق تر عمل کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز