موسویان در نشست خبری برنامه تلوزیونی تارگرد مطرح کرد؛

کاهش سن فعالیت در شبکه ملی فرهنگ از ۲۷ به ۱۸ سال/ جوانان بدون پرداخت هزینه محصولات و خدمات خود را عرضه کنند

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۱:۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۵۹۵۹۷
کاهش سن فعالیت در شبکه ملی فرهنگ از ۲۷ به ۱۸ سال/ جوانان بدون پرداخت هزینه محصولات و خدمات خود را عرضه کنند
رییس مرکز فناوری اطلاعات و دیجیتال گفت: با مرزشکنی در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، سن فعالیت در شبکه ملی فرهنگ از 27 به 18 سال رسید.

به گزارش خبرنگار برنا، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و دیجیتال وزارت در نشست خبری برنامه تلوزیونی تارگرد که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: برنامه تلوزیونی تارگرد کاری مشترک از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با شبکه دو صدا و سیما است.

وی افزود: همکاری که بین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با شبکه 2 سیما بوجود آمد موجب شد که با توجه به ماموریت هایی که در راستای ارتقا سواد رسانه جامعه و با توجه به وظیفه ساماندهی محتوا برعهده داریم، برنامه تارگرد را در 20 قسمت حداکثر 30 دقیقه ای ساخته بسازیم که با توجه به ویژگی های آن حتما بیننده را جذب خواهد کرد.

موسویان ادامه داد: به طور حتم آموزش های کپسولی و کاربردی در آیتم های 4 دقیقه ای می تواند برای قشرهای مختلف یک افزونگی ایجاد کند که در برنامه کلاسیک آموزشی امکان پذیر نباشد.

وی افزود: با همین اهداف در برنامه تارگرد از چهره های برجسته با تجارب خاص دعوت شد تا در جهت حل مشکلات، راهکارهای کاربردی خود را ارائه دهند.

موسویان بیان کرد: همچنین ما تازه هایی را که در زمینه محصولات در فضای مجازی داشته ایم، نوعی رتبه بندی را به مرور طی کرده ایم که کاربردی بودن آنها محرز بوده و در این برنامه توسط کارشناسان توضیح داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه سال 93 شورای عالی مجازی در ماموریت های خود طرحی را مورد استفاده قرار داده ایم که با توجه به الگوهایی که در کشورهای دیگر وجود داشته اکنون 520 هزار موجودیت یا بستر انتقال محتوا که دارای کد انحصاری هستند، بعنوان شناسه درگاه تعاملی بین مردم و مرکز فناوری اطلاعات، در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. از طریق این درگاه افراد هم نظرات خود را ارائه می دهند.

وی افزود: این پروسه که یک فرایند ملی است با تعریف نهادی، هر یک از نهادها را در راستای مامویت تخصصی خود موظف خواهند کرد که به مردم و نظراتشان توجه و برای کنترل فضای مجازی در ارائه سرویس یا خدمت مشارکت کنند.

موسویان تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که ما در این طرح علاوه بر در نظر گرفتن مطالعات و عنواین کاربردی در کشورهای دیگر، این نشانه گذاری ها را در کشور ایجاد کرده ایم تا در فضای کسب و کار مجازی افراد بتوانند محصولات و خدمات خود را عرضه و متقاضیان نیز ا این بستر بهره برداری کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به رایزنی هایی که با وزارت امور دارایی در حال انجام است بتوانیم خدمات محتوای فرهنگ دیجیتال را آنگونه که باید در فاز اول که تا پایان مهرماه رونمایی خواهد شد، ارائه دهیم.

موسویان تصریح کرد: در فاز اول خدمت و سرویس هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار مردم قرار می دهد را نمایش داده ایم که باتوجه دسته بندی سهل و ساده به صورت موضوعی مردم می توانند سرویس هایی که به آن نیازمند هستند را انتخاب کنند.

وی با اشاره به برنامه تارگرد گفت: این برنامه در عین آموزشی بودن بسیار متنوع است چرا که در کنار معرفی تازه ها از تجارب افراد موفق و راهی که در مسیر موفقیت پیموده اند نیز استفاده شده است.

همچنین مرزشکنی که مرکز اطلاعات فناوری و رسانه های دیجیتال انجام داد کاهش سن فعالیت در زمینه کسب و کار فرهنگی دیجیتال از 27 به 18 سال بود که شرط ارائه مدرک تحصیلی مرتبط، داشتن فضای غیر مسکونی و ... با ابلاغیه از سوی وزیر ارشاد از میان ورداشته شد.

در این راستا آموزش هایی برای این افراد در نظر گرفته شده تا بتوانند در این فضا، زیرساخت های عرضه محصولات و خدمات خود را به درستی آماده و توزیع کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز