محمود میر‌لوحی در گفت‌وگو با برنا:

تکذیب خبر حمایت جناح چپ اصلاحات از محسن هاشمی/هدف تضعیف شورای شهر است

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۶:۰۳:۲۸
کد خبر: ۷۵۹۸۲۲
تکذیب خبر حمایت جناح چپ اصلاحات از محسن هاشمی/هدف تضعیف شورای شهر است
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان معتقد است به‌نظر قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حمایت از شوراها نیست بلکه برای تضعیف شوراها است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، روزنامه سازندگی روز دوشنبه این هفته (9 مهر ماه) یکی از تیترهای خود را به آینده شهرداری تهران اختصاص داد و نوشت : «سومین شهردار، جناح چپ اصلاحات به محسن هاشمی پیشنهاد شهرداری تهران را داده است».

در حالی که اعضای شورای شهر از ابتدای شروع به‌کار خود سعی دارند تا از دخالت افراد خارج از شورا جلوگیری کنند (حداقل در گفتار) ولی گویا پدر خوانده‌هایی که قصد دارند از بیرون صحن شورای شهر را بگردانند در زمان‌های حساس مانند حالا که بحث بازنشسته بودن محمدعلی افشانی مطرح است تلاش در عرض اندام دارند و به‌نوعی می‌خواهند حضور خود را تثبیت کنند.

در روند انتخاب محمدعلی افشانی اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند که انتخاب شهردار توسط اعضای شورا بدون درنظر گرفتن فشارهای خارجی بوده است. این واکنش به خودی خود نشان می‌دهد که تا چه اندازه این فشارها از سوی پدر خوانده‌ها وجود داشته است.

مهدی هاشمی، رییس کنونی شورای شهر تهران که روزنامه سازندگی به شهردار شدن وی اشاره دوباره کرده است در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران محسوب می‌شد. البته ناگفته نماند، محسن هاشمی که در مدیریت شهری و به‌خصوص در راه اندازی پروژه مترو تهران نقش بسیار مهمی را بر عهده داشت و از حمایت مطبوعات و مردم برخوردار است یک‌بار به‌صندلی شهرداری تهران نزدیک شده بود که تنها با رای پر حاشیه الهه راستگو از شهردار شدن باز ماند تا محمدباقر قالیباف مجدد بر راس مدیریت شهری تکیه بزند. به دلیل سابقه مدیریت شهری محسن هاشمی بسیاری معتقدند که او می‌تواند با تعاملی که دارد وضعیت پایتخت را بهبود دهد.

برای اینکه مشخص شود پیشنهادی که روزنامه سازندگی از آن خبر داده است دارای چه ابعادی است با یکی از اعضای شورای شهر که سابقه عضویت در جبهه مشارکت را دارد گفت‌وگویی را انجام دادیم که در آن میر‌لوحی این خبر را تکذیب کرد.

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، عضو جبهه مشارکت و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که آیا این خبر روزنامه سازندگی صحت دارد، به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و تاکنون چنین بحثی را نشنیده‌ام و هیچ ‌گفت‌گویی هم در این زمینه با اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر نشده است و ما همه تلاش‌مان در شورای شهر ابقای محمدعلی افشانی در سمت شهرداری تهران است و بحث دیگری نداریم.

وی با انتقاد از مطرح کردن چنین بحث‌هایی ادامه داد: نه با چپ‌های اصلاح‌طلب صحبتی کرده‌اند و نه با راست‌ها! البته اصلاح‌طلب چپ و راست معنایی ندارد و اساسا هیچ بحثی جزء ابقای مهندس افشانی در میان نیست.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در مورد اینکه نمایندگان مجلس سعی دارند بگویند شهردار تهران مشمول قانون بازنشستگان است و اعضای شورای شهر در جهت عکس آن حرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: این را نباید بگوییم که نمایندگان مجلس اصرار دارند که افشانی باید برود. در این مدت با تعداد زیادی از نمایندگان مجلس صحبت کردم و تعداد قابل توجهی از آنها نمایندگان تهران بودند معتقدند افشانی باید بماند. در این گفت‌وگوها اصراری بر کناره گیری افشانی نبوده است.

میرلوحی در همین مورد ادامه داد: کسی مشکلی ندارد که شهرداری‌ها مشمول این قانون هستند و اینکه باید مشخص شود که شهرداران کنونی هم جزء این قانون محسوب می‌شوند یا خیر.

وی با پرداختن به موضع اعضای شورای شهر در مورد قانون منع بکارگیری (شهرداران) بازنشستگان اضافه کرد: بحث ما این است اگر بخواهیم بعد از اینکه شهرداری را که انتخاب کرده‌ایم  وی را برکنار کنیم به‌نوعی تضعیف مقام شورای شهر محسوب می‌شود به‌نظر این قانون در حمایت از شوراها نیست بلکه برای تضعیف شوراها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز