همکاری‌ دارویی و درمانی ایران و بلاروس افزایش می یابد

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۹:۲۶:۲۸
کد خبر: ۷۶۰۳۶۶
همکاری‌ دارویی و درمانی ایران و بلاروس افزایش می یابد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مینسک با وزیر بهداشت جمهوری بلاروس ملاقات و طرفین برگسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور در حوزه‌های بهداشت، دارو و درمان تاکید کردند.

به گزارش برنا،  مصطفی اویسی سفیر کشورمان در بلاروس در دیدار با والری مالاشکو، وزیر بهداشت این کشور افزایش سطح همکاری‌های دو طرف و اجرای توافقات پیشین کارگروه‌های تخصصی دارویی و درمانی ایران و بلاروس را از مهمترین اهداف پیش روی ایران و بلاروس برشمرد.

سفیر کشورمان در بلاروس همچنین در این ملاقات با اشاره به سفر اخیر و مذاکرات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بلاروس اظهار کرد: ایران و بلاروس در حوزه های مختلف علمی و پزشکی دارای توانمندی های بسیاری اند که بهره برداری از صنایع دارویی از جمله تولید مشترک دارو به عنوان بستر مناسبی برای همکاری های دو کشور شناخته می شود.

اویسی  با اشاره به حضور برخی محصولات دارویی ایران در بازار بلاروس، برکیفیت قابل توجه و قیمت رقابتی داروهای ایرانی در مقایسه با نمونه‌های غربی تاکیدکرد.

همچنین در این دیدار وزیر بهداشت بلاروس نیز ضمن دعوت مجدد از همتای ایرانی خود برای سفر به بلاروس ارتباط بیشتر بین وزارتخانه های بهداشت دو کشور، توسعه همکاری‌های آموزشی و همکاری در تولید دارو را ضروری شمرده و خواهان تسریع در اجرایی شدن توافقات ذیربط شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز