به مناسبت روز تهران؛

تقدیر از محمد حقانی به مناسبت روز تهران

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۶۱۴۵۹
تقدیر از محمد حقانی به مناسبت  روز تهران
به مناسبت روز تهران از خدمات ارزنده و ماندگار محمد حقانی مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که در دوران تصدی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران به یادگار گذاشتند توسط رئیس مرکز مدیریت محیط زیست تقدیر بعمل آمد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، محمد حقانی در ادامه ضمن تشکر از تقدیر بعمل آمده گفت: در کشور و بالاخص شهر تهران در 10 الی 15 سال گذشته محیط زیست جدا ازینکه مغفول واقع شد  ضرر و زیان بسیاری نیز به آن وارد گردید. وضعیت محیط زیست به گونه ای شده است که چیزی از آن برای آیندگان باقی نمانده. فضای باز ذخیره شهری و باغات از بین رفتند و درختان شهر که پشتیبان محیط زیست بودند امروز ایستاده می میرند که بهترین مصداق آن خیابان ولیعصر است.

وی در ادامه افزود: حاصل کار من و همکارانم در کمیته محیط زیست شورای پیشین آگاه سازی شهروندان بوده است و من از شما سفیران محیط زیست می خواهم تا به این امر توجه کرده و این راه را ادامه دهید. افرادی که دور یکدیگر جمع شده و به منظور حفظ و حمایت محیط زیست تشکیل یک تشکل را می دهند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر هستند.

وی ادامه داد: 4500 هکتار از باغات تهران از بین رفته است. لذا اگر محله محوری محور خدمات ما قرار نگیرد راه به جایی نخواهیم برد.

مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه محور ولیعصر ۱۷.۵ کیلومتر با ۶۰ هزار درخت یک اثر تاریخی، بومگردی و گردشگری برای پایتخت ایران است، گفت: دنبال این هستم کل این خیابان را پیاده راه کنیم. آقای حناچی معاون شهردار هم پسندیدند و هزینه هم برای شهرداری ندارد و در دنیا بی نظیر است.

علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: دبیرخانه مرکزی محلی برای حضور NGO ها و اعضای کانون های محیط زیست است تا طرح هایی که به ذهنشان می رسد را در اینجا پخته تر نمایند. در واقع محلی برای تبادل افکار کانون های محیط زیست در سطح مناطق است. در دنیا تجربه مدنی و محیط زیستی نشان می دهد جایی که مردم پای کار و تعیین کننده بوده اند به نتیجه رسیده ایم. جایی هم که صرفاً شعار، نمایش و جلسه بوده است کاری انجام نشده است.

وی افزود: با دو بخش مردمی در ارتباط هستیم یک قسمت NGO ها هستند که بیشتر پیگیر کارهای تخصصی و فرهنگی بوده و بخش دیگر کانون های محیط زیست هستند که در موضوعات فرهنگسازی و آموزش بیشتر بین مردم بوده و ارتباط نزدیکی با آن ها دارند.

علی پور خاطرنشان ساخت: تاکید بر این است تا کانون های محیط زیست باید بتوانند مولد کار باشند و صرفاً بودن در محلات کافی نیست و باید زمینه ای برای آن ها فراهم شود تا یکسری مشاغل سبز مانند فروش کیسه پارچه ای و کارهای آموزشی در بحث تفکیک پسماند صورت گیرد.

در ادامه یکی از دبیران کانون های مناطق گفت: برای کاهش مصرف برق طرح مام (مدیریت مصرف انرژی محله) را اجرایی کردیم و بازدید از تصفیه خانه جنوب تهران هم ویژه شهروندان برگزار گردید تا شهروندان را تشویق به بازچرخانی مصرف آب کنیم. همچنین با یک استارت آپ برای کارواش بدون مصرف آب که کد تخفیف برای اعضای کانون و مدیران شهری داشته باشند تعامل برقرار کردیم. اما با همه این تفاسیر نیاز به حمایت داریم حداقل خانه محیط زیست را از خانه سلامت جدا کنید.

لازم به ذکر است دبیرخانه کانون های محیط زیست مناطق شهر تهران در سال 1394 رسما کار خود را آغاز کرد اما به دلیل نداشتن محل استقرار جلسات و کارها در مناطق انجام می شد. در این کانون ها موضوع آموزش و فرهنگ سازی به کودکان و بزرگسالان در مساجد و مدارس و مکان های عمومی و خانه های محله انجام می شود.

اعضای این کانون ها را شهروندان و داوطلبان و خیرین تشکیل می دهند اما برای ترویج آموزش و فعالیت های زیست محیطی نیازمند تامین هزینه هستند که از خیرین و داوطلبان و دولت می خواهند برای توسعه محیط زیست این کانون های مردم نهاد را تقویت و حمایت کنند. قطعا توسعه فعالیت های این کانون ها در سطح مناطق 22 گانه تهران می تواند تاثیر به سزایی در حفظ و توسعه محیط زیست پایدار شهری و کاهش انواع آلودگی ها داشته باشد به شرطی که حمایت انجام شود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز