شهردار منطقه ۱۵ در گفت و گو با برنا :

محلات اتابک و مینایی شاخص ترین نقاط فرسوده تهران / رتبه یک منطقه ۱۵ در تجمیع املاک بافت فرسوده

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۵:۳۴:۱۸
کد خبر: ۷۶۳۰۳۴
محلات اتابک و مینایی شاخص ترین نقاط فرسوده تهران / رتبه یک منطقه ۱۵ در تجمیع املاک بافت فرسوده
رشد نوسازی بافت فرسوده با تجمیع پلاک های ریزدانه و تسهیلگری شهرداری تهران در منطقه 15 روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا،«وحید رضا محمدی» شهردار منطقه 15 شهرداری تهران درباره مسایل این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار شهری برنا گفت: هشت محله از ۲۰ محله این منطقه دارای بافت فرسوده است و محله های اتابک و مینابی شاخص ترین محلات بافت فرسوده در شهر تهران هستند. متاسفانه به واسطه مداخله مستقیم سنوات گذشته در امر نوسازی اعتماد مردم کم رنگ شده و تملک هایی که انجام شده باعث مشکلاتی نظیر تولید فضای بی دفاع شهری شده است.

محمدی با اشاره به روند نوسازی بافت فرسوده در  منطقه 15 طی 13 ماه حضور در این جایگاه تصریح کرد: در این مدت، روند نوسازی در بافت فرسوده خوب و رو به رشد است و بنا به گزارش سازمان نوسازی، منطقه ۱۵ در تعداد تجمیع رتبه اول را داراست. همان‌طور که می‌دانید هرچه در نوسازی بافت فرسوده تجمیع بیشتر شود کیفیت ساخت و ساز بالا میرود و سیاست شهرداری تهران و مدیریت شهری این است که تعداد تجمیع پلاک ها بشتر باشد.

وی تاکید کرد: نمی‌توان بافت های فرسوده را با یک نسخه اداره کرد. بافت فرسوده باید محله به محله و با توجه به نیاز و سکنه آن محله برنامه ریزی کرد.

شهردار منطقه 15 تاکید کرد: در حال حاضر رویکرد مدیریت شهری و شهرداری تهران تسهیل‌گری است و به همین واسطه از مداخله مستقیم فاصله گرفته‌ایم. برای کمک به همین منظور در دفاتر نوسازی نشست‌هایی داشتیم و با سرمایه‌گذاران به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

محمدی با اشاره به همجواری با مناطق 12 و 16 تصریح کرد: اقدامات اجتماعی که سنوات گذشته در منطقه ۱۲ انجام شده به دلیل نداشتن پیوست اجتماعی باعث شده بسیاری از مشکلات و معضلات به محله شوش، کوه گچی، مظاهری و طیب ما منتقل شود.

شهردار منطقه 15 با بیان اینکه "سرانه ورزشی در محله های محروم کم است" خاطرنشان کرد: با عنایت شورای شهر و اختصاص اعتبار ساخت ورزشگاه مظاهری را شروع کردیم تا بلکه بتوانیم مقداری از کمبود سرانه ورزشی منطقه را جبران کنیم.

وی مشکل بعدی منطقه 15 را حضور اوراقچی‌ها برشمرد و افزود: برای ساماندهی اوراقچی‌ها خارج از محدوده قانونی شهر کارهای خوبی انجام شده و قرار است ۱۲۳۰ واحد که در ۱۱ گاراژ هستند منتقل ‌شوند، تاکنون ۳۰۰ واحد منتقل شده است که امیدواریم به شرایط کسب و کار و فضای منطقه کمک کند.

محمدی با بیان اینکه "استخر افسریه و ۳۰ پروژه دیگر را در دست افتتاح داریم" ادامه داد: آقای افشانی شهردار تهران  تاکید دارند پروژه هایی که افتتاح می شوند بدون هیچ نقصی باشند به همین دلیل تا آماده بهره برداری و استفاده نباشد افتتاح نمی کنیم.

شهردار منطقه 15 افزود: اتوبان نجفی رستگار بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که در حال تکمیل آن هستیم. این بزرگراه از تقاطع پل های دولت آباد در بزرگراه آزادگان آغاز و پس از عبور از منتهی الیه محله های مشیریه و کاروان در بزرگراه امام رضا(ع) به تقاطع ثامن می رسد. عملیات عمرانی این پروژه به طول 5 کیلومتر از سال1388 شروع شده و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با بهره برداری از این بزرگراه، ترافیک بزرگراهی آزادگان، امام رضا(ع)، بسیج و سه راه افسریه به طرز محسوسی کاهش می یابد. تملک این پروژه به عهده منطقه است که اگر منابع مالی به دستمان برسد تا سال آینده تندروهای این بزرگراه به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین عملیات اجرایی احداث پل های تقاطع غیرهمسطح ثامن که شامل 5 پل روگذر و یک مسیر زیرگذر در تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) با بزرگراه شهید نجفی رستگار ، نیز با بیش از 85  درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. بهره‌برداری از پل های ثامن سبب بهینه سازی گردش‌های ترافیکی در محدوده طرح، کاهش ترددهای اضافی و در نتیجه کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت است.

محمدی یادآور شد: ساخت این پروژه با1690  معارض همراه بود که در حال حاضر  211 معارض در قالب 127 پلاک باقی مانده است. امسال با پیگیریهای صورت گرفته مبلغ 58 میلیارد تومان اعتبار تملک تخصیص یافته و در صورت تامین منابع مالی و نقدینگی در یک برنامه زمان بندی شده معارضین بخش تندرو رفع می شود.

شهردار منطقه 15 در پایان با اشاره به فعالیت شهرداری درباره زیست شبانه تهران و کمک به کم شدن معضلات و مشکلات اجتماعی شهر تصریح کرد: زیست شبانه یک انتخاب نیست بلکه یک نیاز است و باید به مطالبه تبدیل شود تا از ظرفیت های شهر استفاده کنیم. در بحث زیست شبانه پتانسیل‌هایی در محله افسریه داریم که پیگیریم و این موضوع مهم را همگام با همه مناطق شهر تهران برای کم شدن آسیب های اجتماعی که بیشتر در شب بروز و ظهور دارد کمک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز