دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

ضرورت یکسو شدن روش های تربیتی مدرسه و خانه/ شیوه تربیتی نادرست در دانش آموزان تعارض ایجاد می کند

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۰۹:۰۸:۰۳
کد خبر: ۷۶۴۶۹۱
ضرورت یکسو شدن روش های تربیتی مدرسه و خانه/ شیوه تربیتی نادرست در دانش آموزان تعارض ایجاد می کند
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: مدرسه و خانواده دو نهاد مهم در تربیت دانش آموزان است و هم راستا نبودن شیوه های تربیتی تاثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت .

به گزارش برنا، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مناسبت روز اولیاء و مربیان در مدرسه با تاکید بر تاثیر روابط مستمر والدین با مدرسه در اعتلا و پیشرفت دانش آموزان اظهار داشت: مدرسه به عنوان دومین مامن فرزندان که روزانه حدود هشت ساعت از وقت بچه ها در این کانون سپری می شود می تواند با همکاری، مشارکت و همفکری والدین و مسئولان مدرسه در تامین بهداشت روانی جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

 

تاریخی، مدرسه و خانواده را دو نهاد مهم در تربیت دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: هم راستا نبودن شیوه های تربیتی تاثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی استعدادها این سرمایه های عظیم کشور تعامل تنگاتنگی بین مدرسه و والدین برقرار شود.

وی با اشاره به حساسیت و ویژگی های منحصر به فرد کودکان و نوجوانان، آنان را در زمره جمعیت های آسیبت پذیر دانست و گفت: برای حفظ سلامت خود و فرزندان باید از یکسری از اصول پیروی نمایند و توجه داشته باشیم که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و نمی توان یک نسخه واحد برای تربیت فرزندان ارایه داد.

وی گفت: این تفاوت در شیوه تربیتی موجب ایجاد تعارض در دانش آموزان می شود و مواجه دانش آموزان با دوگانگی یا چندگانگی تربیتی بدترین اتفاق است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: مدرسه و خانه به تنهایی نمی توانند در اعتلای فکری و اخلاقی دانش آموزان تاثیرگذار باشند مگر آنکه به یک مرکز تربیتی و آموزشی با سیاست های همگام مبدل شوند و این امر با برگزاری و تعامل انجمن های اولیاء و مربیان تحقق می یابد.

تاریخی تبادل نظر بین مربیان و والدین در خصوص آموزش و مسایل تربیتی بچه ها در راستای یکسو شدن روشهای تربیتی را ضروری دانست وخاطرنشان کرد: انجمن اولیاء و مربیان هیات منتخبی شامل پدران، مادران، دانش آموزان و مربیان مدرسه هستند که اهداف مشترکی را مد نظر دارند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش آموزان دریغ نمی نمایند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: دو نهاد خانه و خانواده زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که با ویژگی های بچه ها آشنا باشند بنابراین شناخت مسایل تربیتی نیازمند شناسایی ویژگی ها و خصوصیات دانش آموزان است و این امر نیز تعامل هر چه بیشتر والدین و مربیان ضروری می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز