محسن هاشمی: به‌عنوان گزینه شهردار تهران مطرح هستم

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۶:۰۲:۰۰
کد خبر: ۷۶۵۴۴۶
محسن هاشمی: به‌عنوان گزینه شهردار تهران مطرح هستم
با قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، محمد علی افشانی می‌بایست از شهرداری تهران استعفا دهد، مگر آنکه مقام معظم رهبری با ابقای او موافقت کند. مهدی هاشمی می‌گوید شورای شهر تهران مشورت‌هایی برای انتخاب شهردار بعدی کرده و برخی از اعضا نیز او را برای این سمت در نظر دارند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران سه‌شنبه ۲۴ مهر پس از جلسه این شورا درباره این‌که چرا شورای شهر زودتر وارد موضوع انتخاب شهردار بعدی نمی‌شود، گفت: «ما یک هفته دیگر نیز تلاش خودمان را می‌کنیم اما بر فرض یک درصد اگر این شهردار نباشد، اعضای شورا در ذهن‌هایشان در خصوص نفر بعدی پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند، حتی مشورت‌هایی نیز با هم و در کمیسیون‌ها مطرح شده که پس از آنکه وضعیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان قطعی شد، این اسامی از سمت اعضای شورا مطرح خواهد شد.»

گمانه‌زنی درباره برکناری محمدعلی افشانی، شهردار تهران در پی اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان افزایش یافته است. بر اساس قانون جدید، تنها راه ابقای او در این سمت، اخذ اجازه از ولی فقیه است.

محسن هاشمی  در نشست امروز شورای شهر تهران این موضوع مطرح شده که اگر نتوان افشانی را به‌عنوان شهردار حفظ کرد، روند انتخاب شهردار به طولانی بودن گذشته نباشد و آن را کوتاه کنند.

هاشمی درباره این‌که آیا او نیز جزو گزینه‌های شهردار جدید است، گفت: «شاید در ذهن برخی از اعضا من نیز به‌عنوان گزینه مطرح باشم.»

پیش از این تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده بود که نام محسن هاشمی به‌عنوان گزینه محتمل برای شهرداری مطرح شده است.

 

 

 

نظر شما