از سند اجرایی ترویج رویکرد کودک و طبیعت رونمایی شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۲:۲۲:۳۳
کد خبر: ۷۶۵۷۴۶
از سند اجرایی ترویج رویکرد کودک و طبیعت رونمایی شد
از سند اجرایی ترویج رویکرد کودک و طبیعت روز گذشته با حضور رئیس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، شهردار منطقه 9 و دبیران کانون های محیط زیست مناطق رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، صدرالدین علی پور مدیر این اداره کل در مراسم رونمایی از سند اجرایی ترویج رویکرد کودک و طبیعت که با حضور شهردار منطقه 9، مدیر ادارات محیط زیست مناطق 22گانه و دبیران کانون های محیط زیست مناطق در سالن کنفرانس منطقه 9 شهرداری تهران برگزار شد، ضمن تشکر از توجه ویژه این منطقه به موضوع محیط زیست گفت: یکی از موضوعات اساسی و مهم در حوزه محیط زیست، بحث آموزش و تداوم در فرهنگسازی است که این امر قطعاً نیاز به یک برنامه بالادستی در زمینه آموزش محیط زیست دارد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر آن است تا به نحو مطلوب از ظرفیت کانون های محیط زیست، سازمان های مردم نهاد و همه کسانی که در حوزه آموزش فعالیت دارند استفاده نماییم، افزود: یکی از اقدامات ما، اجرای یک برنامه منسجم و هماهنگ جهت جلوگیری از عملکرد جزیره ای در آگاهی بخشی و فرهنگسازی در قالب یک کمپین فراگیر و جامع محیط زیستی است.

مدیر اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: در این کمپین هدف بر آن است تا از حداکثر ظرفیت دیگر سازمان ها مانند آموزش و پرورش، وزارت نیرو و غیره استفاده شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر این کمپین در مرحله تدوین موضوعات آموزشی برای دانش آموزان و والدین قرار دارد که این مباحث آموزشی پس از تدوین و ابلاغ، باید از سوی مناطق 22گانه شهرداری تهران پیگیری و اجرا گردد تا بتوانیم شاهد اثرات مثبت آن در سطح شهر تهران باشیم.

علی پور با بیان اینکه اینگونه برنامه ها زمینه ساز اقدامات و فعالیت های جدی تری است، گفت: هدف از تدوین سند اجرایی ترویج رویکرد کودک و طبیعت، توانمندسازی کانون های محیط زیست به منظور اجرای فعالیت های گسترده و تاثیرگذار در سطح مناطق است.

در ادامه مراسم، سید علی مفاخریان شهرداری منطقه 9 بیان کرد: تلاش ما بر اتخاذ مسیر و ترتیبی درست جهت اجرای اقدامات زیست محور به منظور زیست پذیر کردن شهر تهران است تا شهروندان احساس بهتری از زندگی در پایتخت کشور داشته باشند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه 9 افزود: این منطقه پذیرای 5 میلیون مسافر در شبانه روز است که باعث بروز انواع آلودگی ها مانند آلودگی هوا، صوت و غیره شده است که این امر موجب گردیده تا منطقه 9 دستخوش تغییرات و تحولات جدی در طول زمان گردد.

شهردار منطقه 9 با تاکید بر این که کشور با بحران های محیط زیستی بسیاری مواجه است و ساختن شهری ایمن و زیست پذیر و ایجاد تعلق خاطر بیشتر در شهروندان در گرو همت و تلاش همه آحاد جامعه است، گفت: باید با استفاده از ابزارهای نوین فرهنگسازی و آموزش، روش های برخورد با معضلات محیط زیستی و حل آن ها را به شهروندان آموخت.

وی ضمن تشکر از اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، گفت: تا به حال به کمک این اداره کل پروژه های بزرگی مانند احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی 30 کیلوواتی در سطح منطقه اجرا شده است که امیدواریم زمینه مناسبی جهت الگوسازی در مدیریت شهری را فراهم نماید.

در ادامه، سعید نوری نشاط تسهیلگر پروژه به موضوعاتی از جمله معنا و نیازهای تسهیلگری تعامل کودک و طبیعت، امکان سنجی ایجاد فرصت تعامل با طبیعت برای کودکان در محیط اطرافشان، ایده پردازی و توافق بر ایده ها و شناسایی گام های عملی برای تحقق آن ها و همچنین شناسایی راهبردهای کلان در شهر تهران برای ترویج رویکرد کودک و طبیعت و سازوکارهای اجرایی آن اشاره نمود.

گفتنی است در پایان، از سند ضرورت تحقق و ترویج رویکرد کودک و طبیعت در حضور مسئولان و مدیران شهری رونمایی شد.

لازم به ذکر است در این مراسم از دبیران فعال کانون های محیط زیست مناطق 22گانه نیز تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز