عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با برنا:

تسهیلات وام اشتغال را بیشتر افرادی که کلک زدن می‌دانند دریافت می‌کنند/ دغدغه اشتغال جوانان وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۶:۰۶:۲۲
کد خبر: ۷۶۶۳۷۸
تسهیلات وام اشتغال را بیشتر افرادی که کلک زدن می‌دانند دریافت می‌کنند/ دغدغه  اشتغال جوانان وجود ندارد
محمودی گفت: به جرات می توانم بگویم با وجود اهمیت ماجرای اشتغالزایی جوانان، تاکنون هیچ لایحه ای در این خصوص به مجلس ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا، حرف از اشتغالزایی برای جوانان از زبان برخی از مسئولان بسیار شیرین به گوش می رسد اما  چندی نمی گذرد که در انتظار حرف تا عملشان علف زیرپایمان سبز می شود ،تااینکه تسهیلاتی در قالب وام اشتغال برای اشتغالزایی تصویب می شود، به سرعت مدارک مورد نیاز را تهیه کرده به بانک مراجعه می کنیم آنجاست که با موانع بزرگ رو به رو می شویم...

ضامن کارمند و مکانی که قرار است با آن کسب و کار راه بیاندازیم، مانند یک پتک آهنین بر سرمان فرود می آید. این اتفاق همان فراهم نبودن بستر و زمینه در ازای تسهیلات است چرا که اکثر افراد هزینه ای برای پرداخت اجاره و یا ... برای شروع اشتغال جدید را ندارند پس چگونه می توانند برای اثبات اشتغال جدید، مکانی را رهن یا اجاره کنند.

از سوی دیگر افراد حقه بازی هستند که شغلشان جمع آوری مدارک جعلی و دروغین است و در صف وام های مختلف از این باجه به آن باجه می روند در نهایت نیز برنده ماجرا آنها هستند ...

در این خصوص با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته ایم.

سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشتغالزایی و آمار بالای بیکاری در جامعه، به جرات می توانم بگویم با وجود اهمیت ماجرای اشتغالزایی جوانان چه برای مردان و چه زنان ، تاکنون هیج لایحه ای در این خصوص به مجلس ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه باید در کنار تسهیلات، زمینه عرضه اشتغال نیز ایجاد شود، تصریح کرد: تنها مورد آن در مجلس دهم، بحث تسهیلات در قالب وام و ... بود که باید گفت این اقدام یک راهکار بدون در نظر گرفتن و فراهم کردن بستر مناسب برای نیازمندان است چرا که بدون ایجاد زمینه سازی، تسهیلات در نظر گرفته شده به فرد نیازمند واقعی نیز نخواهد رسید که مثال آن افرادی هستند که با هزاران دوز و کلک از وام های مختلف استفاده می کنند.

محمودی ادامه داد: چندی پیش خانم ابتکار از اشتغالزایی برای زنان تحصیلکرده حرف زدند که بنده معتقدم اشتغال ایجاد کردن بسیار امر پسندیده ای است اما نمی توانیم تنها حرف آن را به طور مستمر بزنیم و بهتر است از برنامه های عملیاتی و اقدامات در دست اجرا سخن بگوییم.

عضو فراکسیون زنان افزود: در شرایط فعلی نه مجلس و نه دولت هیچ اقدامی در راستای شتغال زایی انجام نداده و دغدغه ای بعنوان اشتغال در هیچ کدام از این نهادها تاکنون مطرح نبوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز