رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس به برنا خبر داد ؛

نهایی شدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تا ۲ ماه دیگر

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۵:۲۶:۲۱
کد خبر: ۷۶۷۸۷۵
نهایی شدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تا ۲ ماه دیگر
رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تا یکی، دوماه آینده نهایی خواهد شد، عنوان کرد که این موضوع می تواند ساماندهی کودکان خیابانی و ساماندهی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست را به دنبال داشته باشد.

علی بختیار درباره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با یادآوری اینکه در سال اول مجلس دهم عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بودم به خبرنگار اجتماعی برنا  گفت: یکی از لوایح خوبی که متوجه شدم سال هاست به تصویب نرسیده است لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بود که مجلس هشتم و نهم برای آن زحمت کشیده بودند و کمیته ای نیز برای آن تشکیل داده بودند، اما به سرانجام نرسیده بود.

وی با بیان اینکه اولین اقدام این بود که این لایحه  را به کمیته ای آوردم که مسئولیت آن را در کمیسیون حقوقی برعهده داشتم،  ادامه داد:  حدود 10،15 جلسه با حضور سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، وزارت خارجه، قوه قضائیه، مزکر پژوهش های مجلس و نیروی انتظامی برگزار کردیم  با این هدف که بتوانیم موضوع رسیدگی قضایی را تخصصی کرده و دادگاه اطفال و پلیس کودک را تشکیل دهیم، همچنین بتوانیم حوزه پیشگیری که از وظایف سازمان بهریستی است و اورژانس اجتماعی و ... را تقویت کنیم.

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس با اشاره به اینکه این لایحه طی 15جلسه 4 ساعته در تعطیلات مجلس در کمیته نهایی شد و بعد از آن به کمیسیون حقوقی و قضایی رفت، اظهار کرد: این لایحه در در کمیسیون قضایی نیز مورد اصلاح قرار گرفت و بعد در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

وی درباره آخرین وضعیت این لایحه گفت: در حال حاضر شورای نگهبان ایراداتی جزیی را بر این لایحه وارد کرده و دو روز پیش  طی صحبتی که با رئیس کمیسیون قضایی آقای دکتر ملکشاهی  داشتم ایشان گفتند ایرادات وارده جدی نیست و در کمیسیون رفع شده و سپس به صحن می رود تا با رفع ایرادات شورای نگهبان این قانون نهایی شود.

بختیار با تاکید براینکه لایحه حمایت از کو دکان و نوجوانان تا یکی دوماه آینده نهایی خواهد شد، عنوان کرد:  نهایی شدن این لایحه می تواند ساماندهی کودکان خیابانی و ساماندهی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: از دیگر مواردی که مورد توجه من قرار گرفت اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر بود. در آن زمان 5 هزار نفر در انتظار اعدام بودند و باید برای اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر کاری انجام می شد که در این راستا اعدام مرتبط با مواد مخدر را به سمت افرادی بردیم که به صورت باندی و مسلحانه در حوزه فروش مواد مخدر فعالیت می کنند یا افرادی که برای حمل، توزیع و فروش مواد مخدر از کودکان زیر 18 سال استفاده می کنند این باعث شد که دستگاه های پلیسی و قضایی بروند به سمت ریشه های اصلی وباندهای اصلی توزیع مواد مخدر.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه سایر افراد  به دلیل فقر اقتصادی وفقر فرهنگی مواد مخدر می فروشند، لذا جنبه مجرمانه این جرم به گونه ای نیست که بتوانیم اعدام را درباره آنها اجرا کنیم دلیل دیگر این موضوع نیز آن بود که دانشگاه  ها طی مطالعه  خود به این نتیجه رسیدند که  اثر بازدارندگی اعدام در این موارد پایین است.

 

                                                                                                                                                                                    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز