سخنگو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

کشور با انباشت مشکلات رو به رو است/ برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی نسل آینده نداریم

۱۳۹۷/۰۸/۰۴ - ۰۶:۲۳:۱۱
کد خبر: ۷۶۸۶۵۰
کشور با انباشت مشکلات رو به رو است/  برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی نسل آینده نداریم
ساعی گفت : درحال حاضر برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی نسل فعلی و آینده نداریم ، با اجرای برنامه های آموزشی و هدفمند حداقل نسل آتی را نجات می دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در حالی که آسیب های اجتماعی از  درون، مشغول نابود کردن  جامعه است اما ما ه لایحه های حمایتی اجتماعی ،پشت صف لوایح دیگری همچون اقتصادی که تصور می شود از مسائل اجتماعی مهمتر است   باقی مانده است.

روز به روز آمار همسر آزاری، کودک آزاری و ... در حال افزایش است اما با الویت قرار گرفتن لوایح اقتصادی، رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فوریت تصویب برخی از طرح های آسیب زا، در ته صف ورود به صحن علنی قرار گرفته است از این رو با سخنگوی کمیسیون اجتماعی برای پاسخ به این سوال گفتگو کرده ایم.

زهرا ساعی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: ما 2 لایحه حمایت از معلولان و کودک و نوجوان را بعد از 13 و 14 سال به تصویب رساندیم. در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی ،کمیسیون های مرتبط مشغول فعالیت هستند و دستاورد های خوبی در این زمینه داشته ایم.

وی تصریح کرد: یک مشکل در مسائل اجتماعی داریم آنهم نهادینه کردن قوانین بیش از اندازه و عدم اجرای آن است، از سوی دیگر با انباشت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو هستیم که متاسفانه هنوز هم در بحث آموزش از گذشته تا به امروز بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

ساعی افزود: برون ریزی ناهنجاری های اجتماعی محصول سهل انگاری در رسیدگی به موضوعات کوچک بوده است، چرا که همیشه برنامه ها به صورت مقطعی بوده و برای طولانی مدت هیچ گاه برنامه ای نداشته ایم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: به طور مثال شناسایی افراد در معرض کودک آزاری، همسرآزاری، فحاشی و ... را میتوان از مدارس و گروه های مشاوره فعال و مددکاران قوی در این حوزه جستجو کرد، درحال حاضر برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی نسل فعلی و آینده نداریم ، با اجرای برنامه های آموزشی و هدفمند حداقل نسل  آتی را نجات می دهیم.

ساعی در پایان به برنا گفت: برای نسل گذشته ای که در حال حاضر دچار آسیب های اجتماعی شده اند و آسیب زننده هم هستند با    آموزش و هم قوانینی که از سوی مجلس به تصویب می رسد می توانیم کمی بازدارندگی داشته باشیم اما مهمترین مسئله نجات نسل فعلی و نسل آتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز