احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز

۱۳۹۷/۰۸/۰۴ - ۱۳:۵۵:۱۲
کد خبر: ۷۶۹۱۸۴
احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی و مرکزی کشور، طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛  احد وظیفه با  اشاره به آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی افزود: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور طی 24 ساعت آینده در نوار غربی، قسمت‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران بارش باران،‌ گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد،‌ خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه روز شنبه در شمال‌غرب و غرب کشور تضعیف می‌شود، اظهار کرد: عمده فعالیت این سامانه از روز شنبه در جنوب‌غرب کشور،‌ دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: همچنین روز شنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش محسوس دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ خواهد داد، به طوریکه بارش برف در ارتفاعات البرز نیز دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج خواهد شد.

به گفته وظیفه، روز یکشنبه سامانه بارشی ضمن تضعیف در مناطقی از مرکز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: وضعیت هوای تهران، روز جمعه، نیمه ابری به تدریج ابری، گاهی همراه با رعد و برق، رگبار و وزش باد و با کمینه دمای 14 و بیشینه دمای 24 درجه سانتی‌گراد است. وضعیت هوای تهران فردا (شنبه) نیز نیمه ابری، به تدریج ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران روز شنبه 22 درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای آن 14 درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

 

نظر شما