مرمت یکی از طولانی ترین پل های پهنه غربی پایتخت

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۲:۴۱:۱۷
کد خبر: ۷۶۹۹۲۴
مرمت یکی از طولانی ترین پل های پهنه غربی پایتخت
مدیرعامل شرکت یادمان سازه گفت: پیشرفت عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن به مرز 55 درصد رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،، مرتضی اسکندر  ضمن اعلام خبر فوق گفت: اقداماتی از قبیل تقویت فونداسیون، افزایش ظرفیت باربری ستون ها از طریق احداث ژاکت های فلزی و بتنی، تعویض نئوپرن ها و درزهای انبساط، تقویت کلیدهای برشی و دیافراگم های روی پایه ها و همچنین ساماندهی بستر رودخانه در محل پایه های پل، به صورت موازی در بخش های مختلف پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن ادامه دارد و پیش بینی    می شود عملیات مرمت این پل سواره رو، تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد.

به گفته  اسکندر، ظرفیت نامناسب باربری و عدم پاسخگویی مناسب کوله های بتنی پل مقابل نیروهای ناشی از زمین لرزه، از بین رفتن نئوپرن ها و درزهای انبساط و نیز آسیب دیدن تعدادی از ستون ها و سرستون های پل، از جمله عواملی بود که باعث شد پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع همت – کن در دستور کار گروه تعمیر و مقاوم سازی پل های شهر تهران قرار گیرد.

گفتنی است پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که در مرز مناطق 5 و 22 قرار دارد، با 230 متر طول یکی از طولانی ترین پل های سواره رو پهنه غربی پایتخت به شمار می آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز