نگاهی به رشد فجایع زیست محیطی در سواحل ایران؛

جنایت زباله سازان در جنوب کشور

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۷:۵۸:۵۸
کد خبر: ۷۷۰۳۴۳
جنایت زباله سازان در جنوب کشور
کبادی گفت : در سواحل خلیج فارس زباله بیداد می کند.بسیاری از زباله ها مثل کیسه پلاستیکی، در آب شباهت به عروس دریایی دارد و لاک پشت ها به اشتباه آن را می خورند. برخی دیگر حالت حلقوی دارند و در گردن یا باله یا سایر نقاط بدن جانداران دریایی گیر می کند و جلوی رشد آن قسمت را می گیرد. همچنین مرجان های خلیج فارس به شدت در معرض آسیب و در حال نابودی هستند.

خبرگزاری برنا ؛ گروه اجتماعی ؛ آزاده مختاری : طول سواحل ایران حدود پنج هزار و 800 کیلومتر است که 890 کیلومتر آن در شمال و 4900 کیلومتر آن در جنوب کشور قرار دارد. سواحل استان هرمزگان اما این روزها پر از آلودگی های شیمیایی، فاضلاب های شهری، صنعتی و محیطی است که گذشته از آنکه چهره آن را زشت کرده ، جان آبزیان و حیوانات منطقه را نشانه گرفته است ،به شکلی که روزانه شاهد مرگ های  دردناکی در منطقه هستیم که حاصل عملکرد زباله سازان است .

محمدحسین کبادی که چندی پیش با شنای مسافت یک هزار و ۵۰ کیلومتری خلیج فارس  در مدت ۸۵ روز رکوردار گینس شد در مورد انباشت زباله در آب های جنوب کشور به برنا گفت:«متأسفانه در سواحل خلیج فارس  زباله بیداد می کند. پشت جزیره لارک شاهد انبوهی از زباله هستیم و هرچه پاکسازی انجام می شود، فایده ای ندارد. برخی  گردشگران یا  افرادی از داخل قایق ها و شناورها زباله های پلاستیکی درون دریا می ریزند که بخشی از این زباله ها در دریا سرگردان می شوند و هنگام مد دریا، بخشی از این زباله ها به ساحل  آورده می شود.»

رئیس پایگاه های امداد و نجات دریا و کوهستان هلال احمر در مورد صدمات وارده به آبزیان از طریق زباله ها گفت:«بسیاری از زباله ها مثل کیسه پلاستیکی، در آب شباهت به  عروس دریایی دارد و لاک پشت ها به اشتباه آن را می خورند. برخی دیگر حالت حلقوی دارند و در گردن یا باله یا سایر نقاط بدن  جانداران دریایی گیر می کند و جلوی رشد آن قسمت را می گیرد. همچنین مرجان های خلیج فارس به شدت در معرض آسیب  و در حال نابودی هستند.»

 این امدادگر جمعیت هلال احمر فرهنگ سازی را عامل اصلی برای رفع این معضل اجتماعی دانست:«شهرداری ها و کسانی که در امر پاکسازی شهری فعالیت دارند نقش مهمی در جمع آوری زباله های دریایی دارند اما مهم ترین مسئله فرهنگ سازی است و اینکه مردم رعایت کنند. بعد از فصول گردشگری زباله در سواحل بیداد می کند و با اولین باد از ساحل به دریا منتقل می شوند و حتی در کف دریا انباشته  از زباله است که باعث کشته شدن جانداران دریایی می شود.»

photo_۲۰۱۸-۱۰-۲۸_۱۰-۵۸-۱۲

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز