در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح شد؛

مهلت سه هفته‌ای شورا برای بازآرایی برنامه سوم توسعه شهر تهران

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۸:۵۱:۵۶
کد خبر: ۷۷۰۷۵۴
مهلت سه هفته‌ای شورا برای بازآرایی برنامه سوم توسعه شهر تهران
لایحه پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران در حالی در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بررسی شد که رئیس این کمیسیون از مهلت سه هفته‌ای شورا به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای بازآرایی و استانداردسازی احکام برنامه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با حضور محسن هاشمی، رئیس شورا، سکینه اشرفی، معاون شهردار، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون، شهربانو امانی، عضو کمیسیون، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار و کارشناسان حوزه عمران و حمل و نقل برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به برخی اصلاحات کمیسیون‌های تخصصی شورا در احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران، گفت: هم در بحث تعداد احکام و هم در بحث محتوای احکام باید یک تلخیص و استانداردسازی صورت بگیرد و بخشی از آنچه که در احکام آمده، به پیوست‌های اجرایی منتقل شود.

سکینه اشرفی اضافه کرد: البته دغدغه اعضا و کارشناسان شورا در خصوص نحوه اجرای احکام قابل درک است ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که احکام نباید حاوی مسائل ریز اجرایی باشد.

وی تصریح کرد: روند استانداردسازی و تلخیص احکام در فرآیند بازآرایی برنامه سوم، در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در حال پیگیری است.

*احکام پیشنهادی باید مبتنی بر کلیات باشد

رئیس شورای شهر تهران هم در این جلسه گفت: احکام پیشنهادی که کمیسیون‌ها به برنامه اضافه می‌شود، باید ناظر به کلیات بوده و معنای واقعی حکم را داشته باشد؛ جزئیات باید در برنامه‌های و در قالب پروژه‌ها بیاید و اعضای شورا باید به این مسائل توجه داشته باشند.

محسن هاشمی اظهار کرد: همچنین احکامی که پیشنهاد می‌شود باید بررسی شود که در برنامه اول و دوم توسعه آیا ردپایی از آن وجود داشته یا نه؟ و اگر حکم مشابهی در آن برنامه‌ها بوده، باید بررسی شود که چقدر اجرایی شده است؟

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر هم در این جلسه، از مهلت سه هفته‌ای شورا به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برای بازآرایی برنامه سوم خبر داد و گفت: برای پرهیز از موازی‌کاری، لازم است که جلسات مشترک بین کارشناسان شورا و معاونت شهرداری برگزار شود تا کار تلخیص و استانداردسازی برنامه، به صورت همزمان انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز