نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

مصرف کنندگان مشروبات الکلی قربانی ضعف نظارتی/ نمی توانیم بالای سر هر شهروند یک مامور بگذاریم

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۵:۳۹:۲۱
کد خبر: ۷۷۱۵۰۹
مصرف کنندگان مشروبات الکلی قربانی ضعف نظارتی/ نمی توانیم بالای سر هر شهروند یک مامور بگذاریم
قربانی گفت : اگر با وجود تعیین مجازات برای خرابکاران این عرصه، این جرائم همچنان قربانی می گیرد به دلیل ضعف در نظارت، امنیت، انتظامی و فقدان بازرسی های دقیق الکترونیک در جاده ها و سطح شهر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، از 2 ماه گذشته تاکنون، با آمار بالای مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیر استاندارد رو به رو هستیم و هر روز هم با وجود اعلام تعداد کشته شدگان و هشدار های منع مصرف باز هم به تعداد آسیب دیدگان روز به روز افزوده می شود.

با توجه به سخنان صاحبنظران در رابطه با وجود قوانین بازدارنده برای مجرمان و توزیع کنندگان این محموله، باید گفت چرا با این حجم وسیع از حوادث نگران کننده مرتبط با مشروبات الکی در کشور مواجه هستیم؟

در این خصوص نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به برنا اینگونه پاسخ می دهد :

محمد حسین قربانی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: مشروبات الکلی از جمله کالاهای زیرزمینی هستند که با وجود قوانین بازدارنده برای مجرمان باز هم روند توزیع و مصرف بیش از اندازه آن در سراسر کشور ادامه دارد.

قربانی ادامه داد: اگر با وجود تعیین مجازات برای خرابکاران این عرصه، این جرائم همچنان قربانی می گیرد به دلیل ضعف در نظارت، امنیت، انتظامی  و فقدان بازرسی های دقیق الکترونیک در جاده ها و سطح شهر است.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم بالای سر هر فرد یک مامور بگذاریم تا مانع از مصرف دربین جوانان و ... شود اما شیوع مصرف و آسیب به جسم و جان مردم موضوعی ست که باید به طور مستمر از طریق مدارس، رسانه ها، فضای مجازی، رسانه ملی، وزارت بهداشت و ... به خانواده ها اطلاع رسانی شود تا با فرهنگسازی تاثیر گذار نتایج مطلوب حداقل برای نسل های آینده به دست آید.

نائب رئیس کمیسون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برای حل این معضل نگاه سلامت محور وجود ندارد و سود کلان حاصل از فروش مشروبات الکلی سوداگران را حریص تر و به ادامه کار ترغیب می کند.

قربانی در پایان به برنا گفت: مشکلی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد نیز از همین دست است چرا که با وجود تعیین مجازات سختگیرانه باز هم این جرائم در جامعه اتفاق می افتد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز