عباس عبدی در گفت و گو با برنا :

ایجاد فرصت های شغلی برای روزنامه نگاران با تقویت و حمایت رسانه های دیجیتال / انجمن توانایی حمایت از روزنامه نگاران بیکار را ندارد

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۶:۰۶:۲۱
کد خبر: ۷۷۱۶۳۰
ایجاد فرصت های شغلی برای روزنامه نگاران با تقویت و حمایت رسانه های دیجیتال / انجمن توانایی حمایت از روزنامه نگاران بیکار را ندارد
گرانی و کمبود کاغذ، زنگ خطری برای افزایش بیکاری در حوزه روزنامه نگاری و لزوم حمایت های صنفی است. در زمینه پیگیری مطالبات روزنامه نگاران و فعالیت های انجمن صنفی روزنامه نگاران با عباس عبدی، رئیس انجمن گفتگو کرده ایم.

عباس عبدی در زمینه پیگیری مطالبات بیمه ای روزنامه نگاران به خبرنگار اجتماعی  برنا گفت:«روزنامه نگاران شاغل و عضو تحریریه طبعا خودشان باید مسئله بیمه شان را حل کنند، انجمن هم کمک خواهد کرد. البته ما اقداماتی برای بیمه تکمیلی انجام داده ایم اما موانع خاص و سازوکار پیچیده ای دارد. وزارت رفاه هم در این زمینه همکاری داشت و یکی از شرکت های بیمه ای را معرفی کرد اما فکر نمی کنم دوستان زیادی آمادگی داشته باشند که تن به پرداخت هزینه بیمه تکمیلی بدهند. دوستانی هم که عضو انجمن هستند و حقوق بگیر نشریات نیستند و در عین حال می خواهند بیمه درمانی و بازنشستگی داشته باشند، می توانند با مراجعه به انجمن  به وزارت ارشاد راهنمایی شوند تا مراحل کار طی شود.»

رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران درباره فعالیت های انجمن افزود:« این انجمن بیش از 9 ماه نیست که تشکیل شده که بیشتر این زمان هم صرف تجهیز و راه اندازی شده و حدود یک ماه و نیم است که در ساختمان جدید مستقر شده ایم. انجمن چیزی جز مشارکت خود روزنامه نگاران نیست، با این حال در جلسات با وزارت ارشاد، بهترین و آشناترین افراد با مسئله را برای مذاکره در باره بیمه و سایر مسایل روزنامه نگاران فرستاده ایم و امیدواریم که به راه حل های خوبی هم برسیم. روزنامه نگاران از طریق تماس با انجمن صنفی و عضویت در کانال، می توانند در جریان فعالیت های انجمن قرار بگیرند. آنچه مسلم است ما به تنهایی و بدون مشارکت همکاران و اعضا نمی توانیم کار موثری کنیم جز تدارک یک سری تسهیلات ولی کار اصلی مشارکت روزنامه نگاران است و خود آنها هستند که باید از طریق انجمن و اتحاد مطالباتشان را پیگیری کنند.»

عبدی با اشاره به اینکه انجمن توانایی مالی برای حمایت از روزنامه نگاران بیکار را ندارد اظهار داشت:«انجمن صنفی هیچ قدرت مالی و حقوقی خاصی ندارد تا بتواند از روزنامه نگاران بیکار شده حمایت مالی کند. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم، اخذ حقوق آنها از کارفرماست اما خودشان باید گام به جلو بگذارند و ما حمایت های لازم را می کنیم. اقدام اصلی کاری است که باید در راستای افزایش فرصت های شغلی برای روزنامه نگاران انجام شود، تقویت و حمایت رسانه های دیجیتال در کنار مطبوعات است. از انجا که یکی از دلایل ضعف رسانه در ایران این است که کارکرد واقعی خود را ندارد که اگر این ضعف را مرتفع کنیم، در این صورت در ایران هم مانند همه جای دنیا نهاد رسانه سودآور می شود و گسترش پیدا می کند که این به نفع روزنامه نگاران است؛ بنابراین مهم ترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم، دفاع از کارکرد واقعی رسانه ها و روزنامه است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز