رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

زندگی شبانه کارگران بی‌پناه درپارک ها/ شهرداری سکونت گاه موقت ایجاد کند

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۲۵:۱۳
کد خبر: ۷۷۲۱۴۱
زندگی شبانه کارگران بی‌پناه درپارک ها/ شهرداری سکونت گاه موقت ایجاد کند
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران شرایط لازم برای سکونت موقت کارگران بی‌پناه در فصل سرما را فراهم کند

به گزارش خبرنگار  اجتماعی برنا، افشین حبیب‌زاده در نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: مساله معتادان متجاهر و افراد فاقد سرپناه یکی از معضلات اصلی شهر تهران است که باعث ایجاد چهره‌ای تاثر انگیز در شهر شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی شهرداری ایجاب می‌کند تا امکانات لازم جهت سکونت موقت افراد بی‌پناه را فراهم آورد، اظهار کرد:علیرغم چنین ضرورتی متاسفانه در اواخر هفته گذشته شاهد فوت دو تن از شهروندان بی‌پناه در پارک استقلال تهرانسر بودیم.

رئیس فراکسیون کارگری با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و کاهش دما در ماه‌های آینده، ادامه داد: این امر خصوصا در مورد کارگران مشغول به کار در بازار تهران که فاقد سرپناه هستند نیازمند توجه بیشتر است لذا از شهر تهران تقاضا می‌کنم ضمن توجه به این نکته شرایط لازم جهت سکونت موقت این کارگران را فراهم کرده و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

حبیب‌زاده تاکید کرد: در نظر گرفتن سکونتگاه موقت برای کارگران بی‌پناه در فصل سرما سال‌ها است که از مطالبات اصلی جامعه کارگری بوده است و بارها این مورد را حتی به آقای قالیباف در دوره مدیریت شهری گذشته نیز گفته‌ایم اما متاسفانه در خصوص کارگرانی که مشغول کار در بازار تهران هستند و شب‌ها را بدون سر پناه در پیاده‌روها صبح می‌کنند هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است. در خواست می‌کنم که در این دوره فکر ماندگاری کنیم.

 

نظر شما