پاسخ کارشناس سازمان صنعت، معدن تجارت در اعتراض به آشفتگی قیمت اجناس مشابه در بازار؛

مردم مجبور نیستند خرید کنند/ شهروندان در مواجهه با قیمت های نامتعارف با ۱۲۴ تماس بگیرند

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۶:۰۲:۰۹
کد خبر: ۷۷۲۳۶۷
مردم مجبور نیستند خرید کنند/  شهروندان در مواجهه با قیمت های نامتعارف با ۱۲۴ تماس بگیرند
ابوالحلم گفت : وقتی جنسی بالاتر از حد واقعی عرضه می شود مردم مجبور به خرید نیستند، وقتی شهروندان در مقابل خرید اجناسی که بی دلیل گران شده اند مقاومت کنند ، فروشنده به گرانفروشی خود ادامه نمی دهد و با همین همدلی مردم با مسئولان می توان به سرعت شرایط آشفته را سامان بخشید .

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا،  در حال حاضر با 2 معضل در کشور رو به رو هستیم. قیمت های متفاوت و بی منطق اجناسی که هیچ فرقی از لحاظ کیفیت و کمیت بایکدیگر ندارند مثلا در یک پاساژ قیمت اقلام از یک طبقه به طبقه دیگر تفاوت قابل توجه پیدا می کند و به طور مثال یک کفش در طبقه ای 120 در طبقه دیگر 180 و در طبقه دیگری از همان پاساژ به قیمت 270 هزار تومان می رسد . آنهم کفشی کاملا تولید ملی .

یا در یک خیابان ، چند سوپر مارکت ، هر کدام قیمت متفاوتی از اقلام به طور مثال محصولات لبنیاتی مشابه اعلام می کنند.

و از سوی دیگر شنیدن جمله تکراری فروشندگان که " بخرید وگرنه هفته آینده گران می شود"

هر دوی این شرایط ، نه به دلیل عدم ثبات قیمت در شرایط نامطلوب اقتصادی شکل گرفته است  بلکه از نشات گرفته از سودجویی های متخلفانه است که نتیجه آن این است که  خودمان آسیب زنندگانی هستیم که هموطنانمان را نشانه گرفته ایم.

 به نظر می رسد که سازمان تعزیرات حکومتی باید برای برخورد جدی با خاطیان این عرصه ورود پیدا کند و در خصوص قیمت های عجیب و متفاوت اجناس مشابه در یک محدوده، پاسخگو باشد.

از این رو با کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص این موضوع گفتگو کرده ایم.

ابوالحلم از کارشناسان بخش روابط عمومی وزارت صنعت ، معدن ، تجارت به خبرنگار برنا در خصوص اینکه نحوه نظارت بازرسان این وزارت خانه بر عملکرد بازار چگونه است که با چنین وضعیت آشفته در قیمت اجناس مشابه  مواجه هستیم اینگونه گفت :

اگر خریدی انجام شد و در ادامه خریدار  متوجه شود  جنس را گران خریده ایم با به همراه داشتن فاکتور به سازمان مراجعه کرده شکایت خود را ثبت می کنیم، کارشناس مربوطه شماره پیگیری ارائه می دهند و پس از انجام بررسی ها به فرد مورد نظر نتیجه اعلام خواهد شد.

وی در ادامه اعلام کرد :پروسه زمانی که از شکایت افراد تا اعلام نتیجه به طور می انجامد معمولا نهایتا  4 روز خواهد بود .

ابوالحلم در مورد اینکه جدا از بحث شکایت افراد در پس خرید اجناس با قیمت های گران ، بازرسان وزارت خانه برای پیشگیری از افزایش آشفتگی قیمت های بازار چه نظارت هایی را در پیش گرفته اند که با وضعیت کنونی مواجه هستیم گفت :واحد بازرسی نظارت را انجام می دهد چرا که از سوی اتحادیه قیمت ها تعیین و با بارکد تحویل داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش آشفتگی قیمت این روزهای بازار با همکاری مردم صورت می گیرد ادامه داد :بخشی از حل این مسئله با کمک مردم صورت می گیرد که این بخش بسیار هم مهم و حائز اهمیت است . شهروند به محض مواجه شدن با قیمت های نامتعارف با شماره 124 تماس گرفته و مراتب را اعلام کنند تا بلافاصله بازرسان وارد عمل شده و با فروشنده خاطی برخورد شود . 

این کارشناس به مردم پیشنهاد داد :وقتی جنسی بالاتر از حد واقعی عرضه می شود مردم مجبور به خرید نیستند، وقتی شهروندان در مقابل خرید اجناسی که بی دلیل گران شده اند مقاومت کنند ، فروشنده به  گرانفروشی خود ادامه نمی دهد و با همین همدلی مردم با مسئولان می توان به سرعت شرایط آشفته را سامان بخشید . مردم و بازرسان  در متوقف کردن این فضا باید در کنار هم حرکت کنند .نظارت وجود دارد، اما بازرس 24 ساعته بالای سر مغازداران نمی توانند بایستد، بازرسان جریمه می کنند اما بعد از آن روز از نو و روزی از نو.

 

 

نظر شما