در گفتگو با مدیر کل امور مرزی وزارت کشور مطرح شد ؛

گزارش کامل عملکرد ستاد اربعین در پاییز ۹۷

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۵:۳۴:۴۶
کد خبر: ۷۷۲۳۷۴
گزارش کامل عملکرد ستاد اربعین در پاییز  ۹۷
حیدری گفت : سال گذشته 40 درصد از کل زائران اربعین بیمه شدند اما امسال بالای 97 درصد را با کمترین هزینه پرداخت حق بیمه به مبلغ 15 هزار تومان اما با تعهد 230 میلیون تومانی از درمان سرپایی تا مراجعه به پزشک و حوادث، تحت پوشش قرار دادیم.

شهریار حیدری، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: امسال، ثبت نام  و ورود و خروج زائران اربعین در یک چارچوب منظم و با انضباط برقرار شد ، روادیدها صادر و بیش از 2 هزار و پانصد شرکت زیارتی، در چارچوب سامانه سماح فعالیت کردند.

وی تصریح کرد: وظایف این شرکت ها دریافت مدارک از زائران و تحویل آن به دفاتر کنسول گری عراق برای صدور روادید بود، در سال جاری 20 دفتر موقت صدور روادید و 4 کنسولی دائم  داشته ایم که در 24 نقطه با 40 درصد افزایش نسب به سال گذشته در سراسر کشور مشغول به فعالیت بودند.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان زائران اربعین، افزود: در این حوزه نیز 30 درصد هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت افزایش خدمات درمانی در داخل و در کشور عراق داشته ایم.

حیدری ادامه داد: از لحاظ اسکان، تغذیه و پذیرایی زائران نیز سال گذشته 1600 موکب اما در اربعین امسال 2 هزار موکب آماده پذیرایی از زائران شد.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به حوزه زیرساخت ها بیان داشت: امسال با توجه به اتوبان شدن برخی از مسیرهای مواصلاتی، گره ترافیکی در مرز مهران، شلمچه، چزابه نداشته ایم و تمامی جاده ها عریض و توسعه پیدا کرده بود.

وی بیان داشت: همچنین در اربعین سال جاری به هر 3 مرز مهران، شلمچه و چزابه آب آشامیدنی منتقل شد.

حیدری افزود: 26 هزار پارکینگ برای خودروهای عمومی و شخصی تدارک دیده شد و نیز در حوزه فرهنگ ستاد اربعین نسبت به سال گذشته هم به لحاظ کیفیت و هم محتوا، 50 درصد افزایش خدمات داشته ایم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تقویت شبکه های خبری، ارتباط با رسانه و نیز اعزام خبرنگاران نیز نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی همراه بوده است.

وی تاکید کرد: تفاهم نامه ای که با کشور عراق امضا کردیم دارای 9 فصل و 71 بند از تمامی ضرورت های مورد نیاز مابین ایران و عراق از جمله سیستم حمل و نقل، روادید، امنیت، پذیرایی، خدمات الکترونیکی و ... بود، که با توجه به انعقاد به موقع آن، از ظرفیت های خوب محسوب می شود.

حیدری تصریح کرد: سال گذشته 40 درصد از کل زائران اربعین بیمه شدند اما امسال بالای 97 درصد را با کمترین هزینه پرداخت حق بیمه به مبلغ 15 هزار تومان اما با تعهد 230 میلیون تومانی از درمان سرپایی تا مراجعه به پزشک و حوادث، تحت پوشش قرار دادیم که 3 درصد باقی مانده نیز افرادی بودند که در سامانه سماح ثبت نام نکرده بودند.

 

 

نظر شما