خادم در گفتگو با برنا؛

دانش آموزان سطل زباله خشم معلمان می شوند/ فقدان تست روان در استخدام معلمان ایرانی

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۵:۲۴:۱۳
کد خبر: ۷۷۴۰۴۹
دانش آموزان سطل زباله خشم معلمان می شوند/ فقدان تست روان در استخدام معلمان ایرانی
یک روانشناس گفت: آموزش و پرورش با وجود اینکه ساختار روان نسل آینده را می سازد اما درمراحل گزینش و استخدام معلمان، مبنای روانشناختی را رعایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، اگرچه در کشور عزیزمان معلمان دلسوز و فداکار بسیارند اما از قدیم تاکنون در میان این افراد معلمانی نیزبه چشم می خورند که در جایگاه خود بسیار عصبی، بی گذشت و ناآرامند.

با توجه به آمار بالای برخوردهای تند و خشن با دانش آموزان از سوی معلمان در یکساله گذشته ، بر آن شدیم بدانیم آیا در آزمون استخدامی از معلمان تست  MMPI گرفته می شود یا خیر. برای پاسخ به این سوال  با یک  روانشناس و مدرس دوره های خودشناسی مصاحبه کردیم که در ادامه می خوانید :

مرتاح خادم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در پاسخ به این سوال به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: آزمون MMPI یک تست روحی و روانی با فاکتور های دروغ سنجی است که با توجه به اینکه معلمان وظیفه آموزش و پرورش نسل آینده را بر عهده دارند، انجام این آزمون در زمان استخدامی بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: متاسفانه آموزش و پرورش با وجود اینکه ساختار روانی نسل آینده را بر عهده دارد اما تاکنون به اهمیت روانشناختی و تست های اینچنینی از معلمان بی توجه بوده است.

این روانشناس ادامه داد: واضح است که کشور ما از وجود معلمانی مهربان و دلسوز نیز تغذیه می کند اما نباید در این بین وجود معلمان عصبی و پرتنش را انکار کرد چرا که معلمی که پر از کینه و خشم است تمامی حرص خود را بر سر دانش آموزان خالی می کند و اینطور می شود که انگار دانش آموز سطل زباله تخلیه خشم معلم می شود.

خادم بیان داشت: بنده شاهد بودم که معلمی در یک دبستان دخترانه به محض ورود به کلاس و اغاز درس، با عناوینی چون " شما بی عرضه هستید، در آینده موفق نخواهید بود و ..." دانش آموزان را مورد حمله و آزار کلامی قرار می داده که اثرات مخرب آن، به تدریج ظاهر شد، کمترین این آسیب ها: استرس مداوم، ناخن جویدن های عصبی و در نهایت افت تحصیلی شدید دانش آموزان بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز