وزیر ورزش و جوانان:

ازدواج سفید ناهنجاری ناخواسته جامعه/ به جای انکار راهکار پیشنهاد دهیم/ در زمینه تسهیلات ازدواج جوانان شاهد ارایه گزارشات مطلوبی از سوی بانک مرکزی بوده ایم

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۲:۰۶:۱۷
کد خبر: ۷۷۴۴۰۴
ازدواج سفید ناهنجاری ناخواسته جامعه/ به جای انکار راهکار پیشنهاد دهیم/ در زمینه تسهیلات ازدواج جوانان شاهد ارایه گزارشات مطلوبی از سوی بانک مرکزی بوده ایم
وزیر ورزش و جوانان گفت: ازدواج سفید یک ناهنجاری است که جامعه ما درگیر آن شده و بهتر است به جای انکار و دافعه، راهکار ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا ، هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونین و برخی از استانداران برگزار شد.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: پدیده ازدواج سفید ناشی از ناهنجاری های جامعه است که نمی توانیم بگویم بروز این معضل تنها ناشی از مسائل اقتصادی، معیشتی است بلکه مسائل روحی، روانی و مشکلات فرهنگی و عدم آگاهی نسبت به پیوندهای غیررسمی نیز در شکل گیری آن نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: در برخورد با این معضل شاید روزی به این نتیجه برسیم که به جای برخورد دفعی امکانی را برای ساماندهی امور فرهنگی اجتماعی در نظر بگیریم چرا که از گذشته همیشه با ورود پدیده های جدید سعی در انکار موضوع داشته ایم مباحثی فرهنگی نظیر ویدئو، ماهواره و ... که با گذشت زمان توانستیم با استفاده از فضای مجازی، آگاهی رسانی و ترویج باورهای مذهبی این گونه موضوعات را حل کنیم.

وی افزود: بهتر است شیوه های آگاهی رسانی و پیامدهای عقد موقت، تاثیرات روحی و روانی آن را برای جوانان اطلاع رسانی کنیم و شرایطی را به وجود آوریم که تنها در این گونه رابطه ها بهره مندی جنسی مطرح نباشد و به ازدواج دائم سوق داده شوند.

سلطانی فر ادامه داد: این بحث متاسفانه به همین شکل باقی مانده  در حالی که ما  به لحاظ وجود احکام شرعی و مبانی دینی می توانیم به عنوان منبع اصلی، قانونمندی ها را مشخص کنیم اما متاسفانه در این حوزه فقط طرح موضوع و به آن بعنوان یک معضل نگاه می کنیم در واقع هیچ نهاد مشخصی وظایف دستگاه های ذیربط را تعیین تکلیف نمی کند.

وی گفت: ما بعنوان یکی از دستگاه های مسئول قانونی، فعلا اعلام حضور کرده ایم تا ببینیم سرانجام رسیدگی به بحث ازدواج سفید چه خواهد شد، اعتقاد بنده این است که دیگر وقت آن رسیده که کشور در راستای این معضلات به جمع بندی مشخصی برسد و اگر ما واقعا بتوانیم برنامه تاثیرگذاری را جمع بندی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم ، گام مثبتی خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان گفت: از زمان فعالیت سیستم بانکی در زمینه تسهیلات ازدواج جوانان شاهد ارایه گزارشات مطلوبی از سوی بانک مرکزی از سال گذشته تاکنون بوده ایم.

وی با اشاره به تسهیلات ازدواج برای جوانان گفت: باورنکردنی است که سیستم بانکی در این زمینه توانسته گام مثبتی در این خصوص بردارد و تسهیلات قرض الحسنه زوجین را به راحتی پرداخت کند همچنین در برخی از استان ها گزارش می رسد که سیستم بانکی در اینزمینه به متقاضیان سخت گرفته اما جای امیدواریست که بیش از 95 درصد از این گزارشات و فعالیت بانکها مطلوب بوده و لازم است تا دستگاه ها نیز در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند. انتظار من این است که دستگاه ها در این بخش مشارکت جدی تری داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان  در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به دستاوردها و عملکرد ایران در حوزه مجمع جوانان کشورهای اسلامی گفت: سیاست دولت و نظام این است که ما در محافل بین المللی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موقعیت های جدید را کسب کنیم و تاثیرگذار باشیم بنابراین دستاوردهای مربوط به اجلاس استانبول در راستای این موضوع اتفاق بسیار خوبی بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز