در گفتگو با عضو ناظر کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد ؛

کلاهبرداری کارخانجات سرشناس محصولات غذایی از مردم / شناخت توزیع کنندگان تقلبی و کم فروشان در راس کار نظارت قرار گیرند

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۵:۲۹:۲۳
کد خبر: ۷۷۴۵۹۳
کلاهبرداری کارخانجات سرشناس محصولات غذایی از مردم  / شناخت توزیع کنندگان تقلبی و کم فروشان در راس کار نظارت قرار گیرند
سعیدی گفت : در صورت ادامه کم فروشی ها مردم صدمه زیادی خواهند دید . شناخت تولیدکنندگان کالاهای تقلبی و همچنین کم فروشی های کارخانجات محصولات غذایی باید در راس کار نظارت قرار گیرند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  خبر گزاری برنا : این روزها شاهد کم فروشی های چشمگیر در فضای محصولات غذایی کارخانجات سرشناس کشور هستیم . به طور مثال کنسروهایی که بر روی لیبل هایشان از کاهش وزن محصول خبری نیست ولی با گشوده شدن درب آنها با محتواهایی بعضا نصف شده اما با قیمت های دو برابر شده مواجه می شویم . این نشان از عدم مدیریت های لازم در نظارت مسئولین  تعزیرات، بر کار تولید کنندگان و نشانه کامل  کلاهبرداری از مردم است.

با محمد اسماعیل سعیدی عضو ناظر کمیسیون اصل 90 در خصوص چگونگی نحوه برخورد با اینگونه تخلفات گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

سعیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت : هر کالایی وزنی دارد که مقدار آن در بدنه کالا درج شده است  .مواد موجود در بسته بندی ها باید بر اساس آن  وزن ثبت شده باشند. از آنجایی که معرفی تک به تک محصولات از تمامی محصولات تولید کنندگان امکان پذیر نیست نظارت بر این  نوع  مواد غذایی مصرفی  به عهده اداره استاندارد است و حتما باید به این مسئله رسیدگی بکنند و نهادهای دیگر مانند تعزیرات حکومتی وبازرسی تحت نظر  وزارت صنعت و معدن باید گزارشات را رسیدگی و برخورد کنند.

وی تاکید کرد : در فضای موجود اقتصادی و نوسان قیمت ها در کشور، افرادی هستند که انصاف را زیر پا نهاده و می خواهند از این وضعیت نابسامان سوء استفاده کنند . باید برخورد با این افراد با سرعت بیشتر و قاطع باشد.

 وی با توضیح اینکه باید تحقیقات دقیق در این خصوص صورت بگیرد گفت : بعضا مشاهده شده دراین شرایط نابسامان اقتصادی ، افرادی سودجو با نام برند های معروف ، اقدام به پخش و توزیع اقلام در مراکز فروش کرده اند که در این شرایط هم کارخانجات سرشناسی که از نامشان سواستفاده شده است متضرر شده و هم مردم مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند . البته در همه مواردی کم فروشی که این روزها شاهد هستیم ،کارخانجات مورد سواستفاده قرار نگرفته اند و تخلفاتی هم از سوی خود آنها صورت می گیرد که نیاز به برخورد سریع تعزیزات را پررنگ می کند زیرا که در صورت ادامه این روند ، بازار دچار بحران شده و مردم نیز صدمه زیادی خواهند دید . شناخت تولیدکنندگان کالاهای تقلبی و همچنین کم فروشی ها در بازار باید پیگیری و در راس کار نظارت قرار بگیرند .

 

نظر شما
پرونده ویژه