حاجی بابایی؛

مدارس ابتدایی معلم ندارند

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۷:۳۸:۴۳
کد خبر: ۷۷۴۷۴۰
مدارس ابتدایی معلم ندارند
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ‌با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی به خاطر عملکردش گلایه مندیم، گفت: مدارس ابتدایی ما معلم ندارد.

‌به گزارش برنا،‌ حمیدرضا حاجی بابایی یکشنبه ۲۰ آبان در همایش علمی تخصصی آموزش و پرورش در استان همدان، اظهار کرد: در راستای تدوین ‌سند تحویل بنیادین ۲۳۰ کارگاه سه تا چهار ساعته که در هر کدام ۵ تا ۷ هزار نفر حضور داشتند، در ۲۰ جلد آماده شده و هر آنچه در سند تحول باید به نمایش گذاشته شود، در آن تبیین کرده و ۱۶ کتاب نحوه اجرای سند را نوشته‌ایم.

وی افزود: آبان سال ۸۸ توفیقی حاصل شد که وزیر آموزش و پرورش شوم و از آذر همان سال به پیگیری سند تحول بنیادین پرداختم و ۸ ماه کار را در شورای عالی آموزش و پرورش پیگیری کرده و همه آقایانی که سند را نوشته بودند، جمع و به اجماع مصوب کردیم.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس ‌گفت: شورای عالی آموزش و پرورش، شورای حوزه علمیه قم و شورای عالی فرهنگی نیز بر شیوه نگارش سند نظارت کردند.

وی با بیان اینکه هیچ سندی در شورای عالی فرهنگی همانند سند تحول بنیادین تصویب نشده است، تاکید کرد: در پژوهش ها با تک تک سلول های خود برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان تلاش کردیم.

حاجی بابایی عنوان کرد:‌ در سال ۹۰ سند تحول بنیادین رونمایی و ابتدا تقدیم مقام معظم رهبری شد و پس از تایید ایشان آن را اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه در کشور هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری به آموزش وپرورش اهمیت نمی دهند، تصریح کرد: ۶۴ پردیس دانشگاهی را در کشور به سختی ایجاد کردیم، در گذشته ۲۲۰ هزار دانشجوی کاردانی فنی تربیت می شد که عملا این افراد کاری نداشتند، اما براساس سند تحول بنیادین، هرسال باید ۳ هزار دانشجو گرفته شود و هرسال نیز همین میزان بازنشسته شوند.

حاجی بابایی عنوان کرد: ۲۳ هزار دانشجو در ابتدای تاسیس جذب شدند که ۱۷ هزار نفر برای مقطع ابتدایی و مابقی برای باقی پایه ها بودند که از این میزان دوسوم آقایان و یک سوم خانم ها بودند.

وی تاکید کرد: یک سوم برای دبیرستان گرفتیم که مابقی رشته ها را از سایر رشته های دانشگاهی بگیریم چرا که ابتدایی خیلی برای ما مهم است.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس ‌گفت: از سال ۹۱ تا ۹۲ نظام رتبه بندی معلمان نوشته شد و به تصویب رسید که برای همه استان ها به اجرا درآمد که دولت آن را متوقف کرد.

وی تاکید کرد: در دوره ابتدایی، دریافت های دانش آموزان موردنظر بوده که متوجه شدیم پنج سال برای آموزش ابتدایی زمان کمی است و باید ۶ سال شود.

حاجی بابایی با اشاره به اجرایی شدن طرح ‌۶، ۳، ۳ در سال ۹۱  به عنوان طرح کلیدی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده است. سال ۹۱ و ۹۲ مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش تشکر کردند که این تشکر برای ما ارزشمند بود. سخت ترین استان های ما در اجرای سند، اصفهان و تهران بودند که سخت ساماندهی شدند و مابقی استان ها نهایت همکاری را داشتند.

وی افزود: در اجرای ‌طرح ‌۶، ۳، ۳ ریل گذاری کردیم که افراد زیادی قصد سنگ اندازی در این راه داشتند، به طوری که تا پارسال معلم کم بود که می گفتند به خاطر طرح ‌۶، ۳، ۳ است، در ضمن طرح پیش دانشگاهی از روز ابتدا با مشکل مواجه بود و انسجام معلم در ششم ابتدایی قابل مقایسه نبود.

وی با بیان اینکه ۶۴۰ هزار معلم در کشور بیشتر نداریم، عنوان کرد: دولت و مجلس در پنج سال گذشته هیچ معلمی استخدام نکردند و ۱۵۰ هزار معلم ابتدایی ‌بازنشسته شدند، لذا در دوره ابتدایی، ما معلم ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ‌گفت: باید هرسال ۳۰ هزار نفر معلم استخدام می کردند و از متوسطه کسی را ابتدایی نمی آوردند اما هرگز این کار را انجام ندادند.

وی اظهار کرد:‌ سندهای تحول بنیادین و برنامه ششم دو طرحی است که بنده در طول خدمت آنها را نوشته‌ام و می‌توان به جرات گفت که تنها برنامه ای است که دولت هیچ کمکی برای آن نکرد.

‌وی با بیان اینکه بزرگترین خیانت این است که آموزش و پرورش را مصرف کننده بدانیم، تصریح کرد: در دولت معتقد بودند که آموزش و پرورش را در اختیار شوراها و آموزش و پرورش بگذاریم که این دو عقیده کاملا نفی شده است چرا که با این کار آموزش و پرورش بازیچه سیاسی می شود.‌

حاجی بابایی با بیان اینکه سندتحول بنیادین و آموزش و پرورش کاملا مظلوم است، تاکید کرد: در نظام رتبه بندی معلمان گفته شده که معلمان باید هیئت علمی باشند و حقوق هیئت علمی به آنها داده شود که این طرح اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه خط قرمز سند، من هستم، تاکید کرد: در انتخاب وزیر آموزش و پرورش به وی به عنوان یک معلم رای ندادم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ‌گفت: برنامه ششم یعنی برنامه پنج ساله که بار مالی آن حل شده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است.

وی بیان کرد: سخت ترین تحریم های ایران در سال ۹۱ بود که به جایی رسید که به کمترین فروش نفت در این سال منجر شده بود اما با وجود بودجه ۱۰۴ میلیارد تومانی و بودجه عملیاتی، ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش اختصاص دادیم اما در سال ۹۵ از ۲۸۳ هزار میلیارد بودجه تنها ۲۸ میلیارد سهم بودجه آموزش و پرورش بوده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در برنامه ششم اجرای سند تحول بنیادین بسیار مهم است، افزود: در موقع انتخابات، همه به سراغ معلمان می آیند و بعد از انتخابات آنها را رها می کنند، بنابراین مصوبه سن قانونی رای دادن را از ۱۵ سال به ۱۸ سال رساندیم تا آموزش و پرورش از بازی های سیاسی نجات پیدا کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ‌گفت: اگر ‌کسی آموزش و پرورش را حرف اول نظام بداند، می تواند دلار ۴۲۰۰ تومانی برای آن خرج کند. اگر کشوری به آموزش و پرورش نپردازد، آن کشور به سرانجام نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان اصل این است که دانشجویی که پس از سه سال تحصیل در این دانشگاه باشد، بعد از ۳۰ سال در ۵۰ سالگی بازنشسته شود و در زمانی بازنشسته می شود که هنوز حوصله و توان برای تدریس دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز