لزوم توجه ویژه به معلولان در بودجه ۹۸/ بیماران سندروم دان مظلوم واقع شده اند

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۱:۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۷۴۷۸۸
لزوم توجه ویژه به معلولان در بودجه ۹۸/ بیماران سندروم دان مظلوم واقع شده اند
عضوکمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در مجلس اعتبار مربوط به معلولان در بودجه 97 را ناکافی دانست و خواستار اصلاح آن در بودجه 98 شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در رابطه با مشکلات بیمه‌ای بیماران سندروم دان گفت: متأسفانه قانون حمایت از حقوق معلولین به بودجه 97 نرسید و بعد از آن تصویب شد، مشکلات امروز معلولان بحق بوده چرا که اعتبار کافی در بودجه 97 دیده نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: مشکلات مربوط به معلولان در قانون برنامه ششم توسعه و قانون حمایت از معلولان به صورت کامل دیده شده است و قطعا اگر در لایحه بودجه 98 نیز گنجانده شود در مجلس تصویب خواهد شد. در مباحث مربوط به معلولین، سلامت مهم ترین بخش است  و ما در فراکسیون معلولان این موضوع را با جدیت  پیگیری می‌کنیم و امیدواریم برای جامعه معلولین کشور نیز کارساز باشد.

عضوکمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در مجلس با اشاره به مشکلات بیماران سندروم دان تصریح کرد: بیماران سندروم دان همانند بیماران اوتیسم و همه گروه های خاص بیماری های معلولیتی مظلوم هستند و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند. متأسفانه این حس و اراده در جامعه دیده نمی‌شود. البته نمی‌توانیم به عدم اعتبار در این حوزه انتقادی کنیم اما معتقدیم دولتمردان باید به جامعه معلولان در بودجه 98 توجه بیشتری داشته باشند.  

عضو فراکسیون معلولان افزود: در این لایحه همه گروه های خاص بیماری‌های معلولیتی به یک میزان دیده شده اند، اما نوع بیماری و گرید هرکدام توسط دولت در آئین‌نامه مربوطه  تفکیک خواهد شد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز