دستگیری گروه سارقین حرفه ای با بهره گیری از سیستم GPS خودرو

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۹:۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۷۴۸۰۲
دستگیری گروه سارقین حرفه ای با بهره گیری از سیستم GPS خودرو
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری گروهی از سارقین خودرو و لوازم داخل خودرو با بهره گیری از سیستم GPS نصب شده بر روی یکی از خودروهای مسروقه خبر داد .

به گزارش برنا، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت : در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در منطقه شرق تهران ، پرونده ای مقدماتی با موضوع "سرقت خودرو" تشکیل و جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره بیستم اطلاع پیدا کردند که مالباخته به صورت جداگانه نسبت به نصب دستگاه GPS بر روی خودرو شخصی اش اقدام کرده است . بلافاصله با بهره گیری از این سیستم محل خودرو مسروقه در داخل یک باغ در شهرستان بومهن شناسایی شد و کارآگاهان اداره بیستم با اخذ نیابت قضایی به این محل مراجعه و ضمن کشف و توقیف خودرو مسروقه ، موفق به دستگیری فردی بنام یاسر ( 30 ساله ) شدند .  

یاسر در اعترافاتش با معرفی یکی از سارقین سابقه دار در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو بنام "سعید" عنوان داشت که خودرو مسروقه را از او دریافت کرده است که در ادامه سعید نیز در شهرستان بومهن دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .  

سعید پس از دستگیری در اعترافاتش عنوان کرد که تاکنون بیش از 100 فقره خودرو اعم از پژو 405 ، پژو پارس ، سمند ، پراید و ... را سرقت کرده و پس از باز کردن لوازم خودرو اعم از باطری ، رادیو پخش ، سیستم صوتی ، کامپیوتر خودرو ( ای سی یو ) و ... ، خودروهای مسروقه را در  مکان های خلوت رها کرده است .  

سعید در ادامه اعترافاتش عنوان کرد که اموال مسروقه را بواسطه ی یکی از دوستانش بنام "حبیب" و  از طریق سایت دیوار به فروش رسانده است که حبیب نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل دیگری از اموال مسروقه متعلق به انواع خودروها کشف شد .  

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به دستگیری متهمین و اعترافات جدید بدست آمده از آنها ، تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از  سوی این گروه از سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز