نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با برنا :

مسکن های مهر خالی مانده را به آلاچیق نشین های شهرری بدهید / وضعیت بی خانمان ها را به مجلس می برم

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۲:۰۵:۵۴
کد خبر: ۷۷۴۸۷۳
مسکن های مهر خالی مانده را به آلاچیق نشین های شهرری بدهید / وضعیت بی خانمان ها را به مجلس می برم
جلودارزاده گفت: ما با وزارت مسکن و شهرسازی صحبت کردیم که مسکن مهر را در اختیار کارگران قرار دهند اما چون به جنبه تجاری قضیه نگاه می کنند، این امر تا کنون امکان پذیر نشده است. اگر هلال احمر یا کمیته امداد یا بهزیستی این طرح را به مجلس ارائه دهند، می توان واحدهای خالی مسکن مهر را در قالب اجاره به شرط تملیک به افراد فاقد مسکن و ناتوان واگذار کرد. حتی این افراد بی خانمان هم می توانند در مسکن های مهر خالی مانده ساکن شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا ، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پس از  انتشار گزارش امروز گروه اجتماعی برنا از آلاچیق نشینان پارکی در نزدیکی حرم شاه‌عبدالعظیم در گفتگو با خبرنگار برنا نسبت به وضعیت این 9 خانواده واکنش نشان داد .

لینک گزارش : https://www.borna.news/fa/tiny/news-774651

سهیلا جلودارزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در مورد وظایف مسئولان  در برابر  این افراد  گفت: ابتدا بگویم که این افراد با مراجعه به خانه کارگر شهرری می تواند مطالبه گری کنند . پنجشنبه شخصا آنجا هستم و با حضورشان می توانند درخواست ساماندهی ارائه دهند تا در کمترین زمان رسیدگی را انجام دهیم .دفترنمایندگان اصلاح طلب هم سه راه ورامین است که می توانند به آنجا نیز مراجعه و درخواست رسیدگی به وضعیت خود را داشته باشند  .ستاد رفع سد معبر شهرداری هم وظیفه دارد این افراد را به نهادهای حمایتی معرفی کند.

وی در مورد سایر نهادهای مسئول تصریح کرد:  سرپرست خانوار این 9 خانواده می تواند به کمیته امداد مراجعه کند و آنها بودجه کافی در قالب اعطای وام  برای ودیعه مسکن این افراد دارند. در صورت اعتیاد سرپرست خانوار، اعضای خانواده می توانند مراجعه کنند. اگر سرپرست خانوار خانم باشد، دفتر مشاور شهردار در امور زنان وظیفه دارد که در زمینه سرپناه و اشتغال به آنها کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد اینکه  آلاچیق نشینی بعد از افزایش کرایه ها و نداشتن توان مالی افراد در سایر نقاط حتی در تهران نیز دیده می شود چنین گفت : در حال حاضر بخش هایی از مسکن مهر واگذار نشده که می تواند برای اسکان بی خانمان ها یا حتی ایجاد مکانیسمی برای اجاره به آنان مورد استفاده قرار گیرد.  شهرداری هم مکان هایی را برای اسکان شبانه بی خانمان ها در نظر گرفته که می توانند به این گرمخانه ها مراجعه کنند. اما از آنجا که امکان اسکان خانوادگی در این مکان ها وجود ندارد، لازم است از مکان هایی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، بهره گرفته شود.

وی در ادامه افزود: ما با وزارت مسکن و شهرسازی صحبت کردیم که مسکن مهر را در اختیار کارگران قرار دهند اما چون به جنبه تجاری قضیه نگاه می کنند، این امر تا کنون امکان پذیر نشده است.  اگر هلال احمر یا کمیته امداد یا بهزیستی این طرح را  به مجلس ارائه دهند، می توان واحدهای خالی مسکن مهر را در قالب اجاره به شرط تملیک به افراد فاقد مسکن و ناتوان واگذار کرد. حتی این افراد بی خانمان مانده هم می توانند در مسکن های مهر خالی مانده ساکن شوند.

جلودارزاده در پایان تاکید کرد :   مسئله  وضعیت این 9 خانوار بی خانمان مانده و شیوع آلاچیق نشینی افراد بی بظاعت را به مجلس خواهم برد و پیگیر خواهم بود داد تا هر چه زودتر ساماندهی صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز