سخنگوی هواپیمایی کشور در گفتگو با برنا مطرح کرد:

به دلیل بدعهدی‌های آمریکا، در بخش هوایی توانمند شده‌ایم

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۵:۳۷:۱۴
کد خبر: ۷۷۴۸۷۴
به دلیل بدعهدی‌های  آمریکا، در بخش هوایی توانمند شده‌ایم
جعفرزاده گفت: به دلیل پیمان‌شکنی همیشگی آمریکا در ناوگان حمل و نقل هوایی، توانستیم با همت متخصصین این عرصه، در بخش مدیریت، آموزش، توسعه ناوگان، توسعه و تجهیز فرودگاه‌ها موفق عمل کنیم.

رضا جعفرزاده، سخنگوی هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر امنیت سفرهای هوایی کشور چنین اظهار داشت: آنچه که مهم است، در 4 دهه گذشته محدودیت‌های زیادی با اهداف زمینگیر کردن بخش هوایی کشور ایران از سوی آمریکا اعمال شده است که این موضوع نکات مثبتی را نیز برای مواقع حساس امروز در پی داشت.

وی تصریح کرد: از جمله نکات مثبت این موضوع، همت متخصصین صنعت هوایی بوده که به دلیل پیمان‌شکنی همیشگی آمریکا در بخش هوایی، توانستیم در بخش مدیریت، آموزش، توسعه ناوگان هوایی، توسعه و تجهیز فرودگاه‌‌ها موفق عمل کنیم.

جعفرزاده ادامه داد: متخصصین این صنعت علی‌رغم تمام محدودیت‌های اعمال شده توانستند در ارتقاء ایمنی حوزه حمل و نقل هوایی سرپا بوده و اهداف شوم آمریکا را عقیم کنند.

بدعهدی  آمریکا در تحریم ناوگان هوایی خلاف روح پیمان‌‌نامه بود

این مقام مسئول افزود: ایران عضو سازمان هواپیمایی جهانی ایکائو است و در تفاهم‌نامه امضا شده از سوی اعضا، مقرر شده در بخش ناوگان حمل و  نقل هوایی  هیچ گونه استفاده ابزاری  و سیاسی صورت  نگیرد و محدودیت‌ها اعمال نشود اما آمریکا به این پیمان‌نامه متعهد نماند و خلاف روح تفاهم‌نامه عمل کرده است.

سخنگوی هواپیمایی کشور بیان داشت: بارزترین ویژگی که در بخش هواپیمایی کشور وجود دارد همین مقاومت‌ها، ایستادگی‌ها و اراده متخصصین این عرصه است که با وجود فشارها و بدعهدی‌های مضاعف از گذشته تا کنون توانسته‌‌اند به کار خود ادامه دهند و یک تجربه بزرگ چندین دهه‌ای کسب کنند بنابراین فشار تحریم‌ها با توجه به تجربه به دست آمده در این حوزه،  آنطور که مورد انتظار سران و محورهای تحریم است خیلی بر روی ناوگان حمل و نقل هوایی تأثیرگذار نیست.

اگر این حجم سنگین محدودیت‌ها برای هر شرکت هواپیمایی بزرگ دنیا اتفاق می‌افتاد، بی‌تردید ظرف مدت  کوتاهی آنها زمین‌گیر  می‌شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان خارجی معتقدند که اگر  این محدودیت‌ها برای شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دنیا اتفاق می‌افتاد، آنها زمین‌گیر می‌شدند اما ایران توانسته با سربلندی از این آزمون عبور کند.

در تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها رشد قابل توجهی داشته‌ایم

این مقام مسئول تأکید کرد: در حال حاضر 70 درصد پروازها، به شرکت‌های خصوصی تعلق دارند و همچنین توانسته‌ایم با رعایت نکات ایمنی، در تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها نیز  رشد قابل توجهی را داشته باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز