واکنش وکیل دادگستری به ادعای سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با برنا:

عمل چشم گربه ای و گوش الاغی جرم نیست

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۵:۴۹:۲۴
کد خبر: ۷۷۵۰۶۷
عمل چشم گربه ای و گوش الاغی جرم نیست
بابایی گفت : این اقدام جرم نیست مگر اینکه از جنبه عفت عمومی به آن نگاه کنیم که اگر اینطور باشد دیدگاه ها متفاوت بوده و باید برای مدل شلوار و بلوز و شال و رنگ مو و... جرم در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در حالی که سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تعیین ۲ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هم برای افراد متقاضی انجام عمل‌های چشم گربه‌ای و گوش الاغی و هم پزشکان این اقدام خبر داد اما یک وکیل دادگستری در پاسخ به این مقام مسئول به برنا اینگونه می گوید:

عادل بابایی وکیل پایه یک دادگستری  با اشاره به درنظر گرفتن حبس و شلاق برای افرادی که عمل چشم گربه ای و گوش الاغی می کنند، به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: ماده 638 قانون مجازات اسلامی می گوید هرگاه شخصی علنا در انزار و اماکن عمومی و معابر اقدام به عمل حرامی کند علاوه بر کیفر عمل به 10 روز تا 2 ماه حبس یا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جراحی چشم گربه ای و یا گوش الاغی اقدام حرام است، افزود: خیر این اقدام جرم نیست مگر اینکه از جنبه عفت عمومی به آن نگاه کنیم که اگر اینطور باشد دیدگاه ها متفاوت بوده و باید برای  مدل شلوار و بلوز و شال و رنگ مو  و  ... مجازات در نظر گرفت که اگر این اتفاق بیافتد قاعدتا ما باید بسیاری از افراد را لحظه به لحظه مجازات کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز