سردار اشتری مطرح کرد؛

آمادگی داریم ظرف ۴۸ ساعت معتادان متجاهر سطح شهر را جمع آوری کنیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۹:۲۵:۱۹
کد خبر: ۷۷۵۶۷۴
آمادگی داریم ظرف ۴۸ ساعت معتادان متجاهر سطح شهر را جمع آوری کنیم
فرمانده ناجا گفت: پلیس این آمادگی را دارد که در صورت آماده سازی محل های نگهداری از معتادان، تمامی این افراد را ظرف 48 ساعت از سطح شهر جمع آوری کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلاتی که هنوز حل نشده بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر است که پلیس این آمادگی را دارد که در صورت آماده سازی محل های نگهداری از معتادان، تمامی این افراد را ظرف 48 ساعت از سطح شهر جمع آوری کند.

وی تصریح کرد: در راستای جمع آوری معتادان متجاهر، شهرداری و دستگاه های متولی نیز باید در این زمینه اهتمام بورزند و مسیرهای قانونی را انجام دهند.

فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی با برقراری نظم و آرامش در تهران بزرگ به کار خود ادامه می دهد و همت مردم و کارکنان خدوم فرمانده انتظامی تهران نیز در برقراری این نظم و اسایش نقش بسزایی داشته است.

سردار اشتری ادامه داد: امروز مردم پلیس را مبدا و پناهگاه خود می دانند و اعتمادشان به پلیس افزایش یافته است بطوریکه امروزه مردم، اصحاب رسانه و همکاران به راحتی با پلیس در ارتباط هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: یکی از اقدامات بزرگ ما که در چند وقت اخیر صورت گرفت، موضوع امنیت جاماندگان اربعین بود که بیش از 2 میلیون ارادتمند آقا عبدالله الحسین از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی بدون هیچ نگرانی، بی نظمی و مشکل امنیتی به راهپیمایی خود ادامه دادند.

فرمانده ناجا افزود: البته اقدامات ما در طرح رعد موجب ارتقاء امنیت جامعه شده و همچنین این اراده برای برخورد با هرگونه هنجارشکنی، قانون گریزی و تعدی به مردم وجود دارد.

امروز هیچ نقطه ای در تهران وجود ندارد که پلیس بر ان اشراف نداشته باشد

سردار اشتری تاکید کرد: امروز هیچ نقطه ای در تهران وجود ندارد که پلیس بر ان اشراف نداشته باشد شاید در بعضی مواقع با بروز حوادث ماموران دیر در محل حاضر شوند اما به جرات می گویم که مناطقی که به صورت ثابت از دید پلیس از شرارت ها، تجاوز به حقوق مردم و بی نظمی مخفی مانده باشد، نداریم.

وی بیان داشت: حس امنیت در کلان شهری چون تهران به آسانی به دست نیامده و تحقق آن با همت مردم، تلاش و مجاهدت نیروی انتظامی و هدایت های مقام معظم رهبری بوده است که خدا را از این بابت شاکریم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در بحث نظارت فرماندهی تهران بزرگ رشد قابل قبولی را از خود نشان داده و ما معتقد هستیم که این توانمندی و ظرفیت در بین همکاران ما وجود دارد که با سرعت بیشتر و فعالیت بیشتر بتوانند این رشد را ارتقا دهند.

سردار اشتری با اشاره به تردد 12 میلیون نفر در تهران به طور روزانه، تصریح کرد: بحث امنیت از بعد های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، انتظامی در  تهران برای ما بسیار حائز اهمیت است که باید روز به روز این امنیت را ارتقاء دهیم و بر اساس دستورالعمل ها و آئین نامه ها، پلیس های تخصصی در حال بروز شدن و انجام اقدامات امنیتی هستند شاید در جاهایی ضعف هایی وجود داشته باشد اما تلاشمان بر کاهش این ضعف ها است.

بر خورد با معتادان متجاهر یکی از الویت های پلیس

فرمانده ناجا گفت: یکی از الویت های پلیس برخورد با معتادان متجاهر سطح شهر است که در این خصوص گزارشات بیشماری از مردم و محله ها دریافت کرده ایم بنابراین با تمام توان در زمینه  برخورد با معتادان متجاهر ، شناسایی باندهای توزیع کننده مواد مخدر و سوداگران مرگ حضور خواهیم داشت و با افراد خاطی بدون اغماض برخورد می کنیم.

نسبت به گذشته کاهش آمار کشته‌شدگان تصادفات را داشتیم

 

وی بیان داشت: یکی دیگر از اولویتهای ناجا بحث ترافیک است که خوشبختانه نسبت به گذشته کاهش آمار کشته‌شدگان تصادفات را داشتیم اما ما به این میزان قناعت نمی کنیم چرا که  آمار یک کشته در تصادفات رانندگی هم زیاد است.

 

فرمانده ناجا افزود: هر سال که گذشته، خودرو و تردد اضافه شده، با یک بارندگی مشکلات مضاعف می‌شود اما دچار مشکل حاد نشدیم، یکی از مشکلات شهر تهران بحث ترافیک است که برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم وضع بهتر شود.

حرفه ای شدن نیروهای انتظامی با آموزش های مستمر

اشتری یکی دیگر از اواویتهای نیروی انتظامی در تهران بزرگ و در سال 97 را حرفه‌ای شدن همکاران به وسیله آموزشها و استمرار در آموزش  دانست و گفت: در این زمینه، توانستیم نسبت به گذشته رشد داشته باشیم.

پلیس در شناسایی مخلان نظم اقتصادی ارز و سکه پیشتاز بود

وی تصریح کرد: شناسایی افراد مخل نظم اقتصادی در کشور یکی از اولویتهای دیگر پلیس است، بعد اتفاقاتی که در بازار ارز و سکه به وجود آمد، پلیس یکی از مجموعه‌‌های پیشتاز در شناسایی مخلان نظم اقتصادی بود که دو نفر از مخلان توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و این دو نفر صبح امروز اعدام شدند و اقدامات صورت گرفته در این زمینه قابل تحسین است.

اشتری یادآور شد: ماموریتهای نیروی انتظامی جدای از مردم نیست و برای مردم است، در 7 ماهه گذشته بیش از 7 میلیون تماس با سامانه 110 گرفته شده است، روزانه ده‌ها هزار تماس حضوری با مراجعه مردم به کلانتری‌ها و... صورت می‌پذیرد که نشان می‌دهد بین پلیس و مردم ارتباط منجسم وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز