کیان پور در گفتگو با برنا از بلاتکلیفی حل مشکل مناطق بافت فرسوده و آسیب هایش گفت:

وقت آن رسیده که دیگر نگویید حل می کنیم؛ بگویید حل شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۰۶:۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۷۵۹۹۱
وقت آن رسیده که دیگر نگویید حل می کنیم؛ بگویید حل شد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : ما باید یاد بگیریم تا در خصوص حل مشکلات از فعل ماضی استفاده کنیم مثلا نگویم فلان کار باید انجام شود بلکه باید به جایی برسیم که بگویم فلان کار را انجام داده ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مطابق سخنان رئیس جمهور در سال 96 در خصوص آغاز طرح برنامه ملی باز آفرینی شهری براساس این طرح با اهداف کاهش فقر شهری، ارتقای تاب آوری شهری ،ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی مقررشد سالانه ۱۰ درصد از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری باید بازسازی شود.

اما زمان گذشت و بافت فرسوده همچنان در وضعیت بغرنج خود باقی مانده است . در این خصوص عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به برنا این گونه می گوید:

مجید کیان پور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: 72 هزار بافت فرسوده در سراسر کشور وجود دارد که تقریبا 55هزار هکتار بافت فرسوده در سکونت گاه های غیررسمی است که در 72 هزار هکتار، 8 میلیون نفر و در 55 هزار هکتار، 11 میلیون نفر زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: برای نوسازی بافت فرسوده باید رویکرد جدیدی اتخاذ شود در واقع بهتر است برای آن ارزش آفرینی کنیم چرا که قیمت احیای بافت فرسوده در بیشتر مواقع بیشتر از قیمت فروش تمام شده وانگیزه ای برای ورود و مداخله بخش خصوصی باقی نمی ماند.

این مقام مسئول در خصوص چگونگی احیای بافت فرسوده پیشنهاد کرد : در این بخش بهتر است مالیات و عوارض شهرداری را در نظر نگیریم، تسهیلات ساخت را طوری پرداخت کنیم تا 70 درصد ساخت را تامین کند، ودیعه مسکن با نرخ پایین بدهیم تا خانوارهای ساکن در بافت فرسوده برای ترمیم اماکن بتوانند جا به جا شوند.

کیان پور افزود: در حالی که قانون حمایت از تولید مسکن در سال 87 و قانون حمایت از احیای بافت فرسوده در سال 98 تصویب شد ما می توانیم با استفاده از این 2 قانون تاثیرگذار اقدامات خوبی را انجام دهیم که تاکنون برنامه عملیاتی چشمگیری از سوی مسئولان دیده نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: احیای بافت فرسوده یک کار فراگیر است که تمامی دستگاه ها از وزارت کشور، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش ، اداره آب، برق و گاز و ... نیز در پیشبرد این اهداف باید ورود جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین در این راستا باید خدمات روبنایی را نیز اصلاح کنیم، احداث مساجد، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه و مراکز خدماتی باید با یک ساز و کار جدی دنبال شوند.

مسئولان در خصوص حل مشکلات از فعل ماضی استفاده کنند

وی تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم تا در خصوص حل مشکلات از فعل ماضی استفاده کنیم مثلا نگویم فلان کار باید انجام شود بلکه باید به جایی برسیم که بگویم فلان کار را انجام داده ایم.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: ما هنر استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی را نداریم همه پروژه های ما در مسیر بانک ها و انباشت نقدینگی در آن هزینه شده در حالی که هنر صرف آن را تاکنون در بخش صنعت، مسکن و تاسیسات زیربنایی نداشته ایم.

به جای نوسازی خانه ها محله های بافت فرسوده را احیا کنیم

کیان پور بیان داشت: به اعتقاد بنده به جای نوسازی خانه ها محله های بافت فرسوده را احیا کنیم چرا که در این شرایط فقط ساختمان ها نو می شود اما کالبد فرسودگی همچنان در روح آن وجود دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز