درنمایشگاه تولیدات دانش‌آموزان؛

دانش آموزان کسب درآمد می کنند

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۲:۴۱:۳۳
کد خبر: ۷۷۶۱۹۹
دانش آموزان کسب درآمد می کنند
سومین جشنواره کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور در این هفته در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی  خبرگزاری برنا، در سال حمایت از کالای ایرانی، نمایشگاه تولیدات دانش‌آموزان کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش، حرکت آغازین خوبی بود تا دانش‌آموزان ضمن ارائه دستاوردهای خودشان، مزه پول در آوردن را هم تجربه کنند!

 سومین جشنواره کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور در این هفته در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد؛ در کنار این جشنواره، تولیدات دانش‌آموزان کانون‌ها در سالن پوریای ولی اردوگاه شهید باهنر به نمایش درآمد که البته برای فروش هم بود.

در سال حمایت از کالای ایرانی، این اقدام آموزش و پرورش، حرکت آغازین خوبی بود تا دانش‌آموزان ضمن ارائه دستاوردهای خودشان، مزه پول در آوردن را هم تجربه کنند!؛ البته بازدید از نمایشگاه عصرها برای عموم آزاد بود ولی به دلیل اطلاع‌رسانی محدود، بیشتر حجم بازدیدکنندگان را دانش‌آموزان که توسط مدارس آمده بودند، تشکیل می‌دادند که صد البته زیاد نمی‌توانستند دست به جیب شوند.

در این نمایشگاه در کنار ارائه آثار تولیدی دانش‌آموزان، سوغات هر استان اعم از خوراکی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده بود و البته امکان خرید هم فراهم بود.

نرگس توکلی مربی کانون فرهنگی و تربیتی ریحانه ناحیه یک کرمان گفت: در این نمایشگاه، دانش‌آموزان در هر استانی دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند ضمن اینکه این نمایشگاه فرصتی است که تبادل فرهنگ صورت گیرد.وی با بیان اینکه قیمت تولیدات دانش‌‌آموزان در این نمایشگاه مناسب است، افزود: البته معتقدم اطلاع‌رسانی خوبی برای یازدید عموم انجام نشده است و بازدیدکنندگان این نمایشگاه، دانش‌آموزان هستند که توسط مدرسه به اینجا آورده می‌شوند.

در آن نمایشگاه، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هم حضور داشتند و آثار خوبی را ارائه کرده بودند که البته علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تمام این آثار را خریداری کرد.در برخی غرفه‌ها به قیمت اجناس تخفیف خورده بود اما در کل برخی اجناس از نظر مخاطبان گران بودند.صدای ساز و آواز از گوشه‌گوشه نمایشگاه شنیده می‌شود؛ نمایشگاه پر از انرژی و شور است؛ بچه‌ها پر از انرژی هستند؛ غرفه‌ها سوغات شهرشان را هم به مهمانان تعارف می‌کردند؛ غرفه اردبیل، آش دوغ خوشمزه‌ای را پخش می‌کرد؛ عطر خوش نان داغ نیز از برخی غرفه‌ها استشمام می‌شد.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل سابق فرهنگی و هنری آموزش و پرورش که در این نمایشگاه برای بازدید حضور دارد، گفت: ارائه دستاوردهای کانون‌ها، چندین سال است که شروع شده است و اثر خوبی هم گذاشته است حتی برخی مسؤولان بررسی می‌کنند که چه تسهیلاتی می‌توانند به این دانش‌آموزان ارائه دهند.

وی ادامه داد: در سالی که باید از تولید ملی حمایت شود، دانش‌آموزان سهمی در این برنامه دارند و این نمایشگاه می‌تواند بهانه‌ای باشد که از این دانش‌آموزان بیشتر حمایت کنیم.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز اظهار کرد: روزی که در اداره‌کل فرهنگی و هنری تصمیم گرفتیم که شعار وزیر آموزش و پرورش مبنی بر «هر دانش‌آموز، یک مهارت» را تحقق ببخشیم حقیقتا انتظار نداشتیم که استان‌ها و کانون‌ها تا این اندازه در این کار به صورت جدی ورود کنند.

وی ادامه داد: برای اولین سال است که با توجه به ارزیابی‌هایی که صورت گرفته است، تمام کالاهای کانون‌ها در این نمایشگاه، از دستاوردهای دانش‌‌آموزان است.

رمضانی با بیان اینکه حضور مربیان متخصص در کانون‌ها می‌تواند به این فعالیت رونق ببخشد، گفت: سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این جشنواره حضور داشت و از آوردن ایران مهارت به کانون‌ها خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۳۱ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور افزود: حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور حضور دارند که در حال حاضر ۳ میلیون دانش‌آموز یعنی ۲۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش کانون‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش ادامه داد: باید کانون‌ها را آماده کنیم که بتوانیم تمام دانش‌‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم که این موضوع توسط معاونت پرورشی بر نمی‌آید و نیاز به حمایت مجلس، دولت و آموزش و پرورش است.

وی از برپایی نمایشگاه‌های دائمی تولیدات دانش‌آموزان در کانون‌ها خبر داد و اظهار کرد: در هر استان باید یک نمایشگاه دائمی در کانون‌ها داشته باشیم و در کنار آن در ۴ استان به عنوان ۴ قطب شامل خراسان رضوی، شهر تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان، نمایشگاه دائمی کانون‌ها را خواهیم داشت.

رمضانی اضافه کرد: همچنین در حال ایجاد یک سایت ویژه هستیم تا تولیدات کانون‌ها در آن درج شود.

به گزارش فارس، این نمایشگاه و اقدامات خوب می‌تواند ادامه داشته باشد البته بهتر است به جای اردوگاه شهید باهنر تهران، مرکز شهر برای ارائه دستاوردهای دانش‌آموزان انتخاب شود و ضمن اطلاع‌رسانی به مردم، برای برخی اجناس نیز تخفیف در نظر گرفته شود؛ به عبارت دیگر دانش‌آموزان به جای سود بالا از یک کالا، سود کم از یک‌کالا ولی فروش بیشتر کالا را داشته باشند و به دانش‌آموزان خود یاد دهیم پله‌های پیشرفت را باید یکی یکی و با کسب تجربه طی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز