۶۰ درصد کودکان کار پایتخت خارجی هستند/ نبود متولی واحد در حوزه کودکان کار

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۰۹:۲۷:۱۶
کد خبر: ۷۷۶۳۸۲
۶۰ درصد کودکان کار پایتخت خارجی هستند/ نبود متولی واحد در حوزه کودکان کار
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اینکه بیش از ۶۰ درصد کودکان کار تهران از اتباع خارجی هستند، گفت: انتظار می رود با تصویب لایحه حمایت از کودکان شاهد کاهش حضور کودکان در خیابان ها باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سیده فاطمه ذوالقدر با تاکید بر اینکه با اقدامات مناسب صورت گرفته از سوی شهرداری و بهزیستی حضور کودکان کار در خیابان ها کاهش یافته، گفت: 60 درصد کودکان کار پایتخت خارجی و برای تکدی گری به پایتخت قاچاق می شوند و بخشی از آنها نیز از مناطق و استان های محروم به تهران سرازیر می شوند.

وی ادامه داد: بی شک با برخورد امنیتی و پلیسی نمی توان معضل کودکان کار را مدیریت کرد بلکه باید با حمایت های مناسب باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد البته با تعیین تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می توان به کاهش حضور کودکان در خیابان ها خوشبین بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به اینکه کودکان کار در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند، افزود: نبود متولی واحد باعث موازی کاری دستگاه ها شده و هر کدام از دستگاه ها وظیفه خود را به دوش دیگری انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

وی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در توانمندسازی کودکان کار و حمایت از خانواده های آنها دارند البته شهرداری و بهزیستی در این راستا نیز اقدامات موثر و مناسبی را داشته است. 

نماینده مردم تهران افزود: البته تشکیل پلیس اطفال نیز بسیار حائز اهمیت است و با تحقق آن نحوه برخورد با کودک و رسیدگی به مشکلات آنها توسط پلیس اطفال و افراد متخصص انجام می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران بر ضرورت تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود غیرقانونی کودکان کار خارجی و مافیا به کشور تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز