رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم اظهار کرد:

ابتلای سالانه چهار درصد تهرانی ها به دیابت

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۳:۲۴:۵۷
کد خبر: ۷۷۶۴۷۲
ابتلای سالانه چهار درصد تهرانی ها به دیابت
رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم سالانه چهار درصد افراد در شهر تهران به بیماری دیابتی مبتلا می شوند که برای پیشگیری این موضوع راهکارهای خوبی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر فریدون عزیزی در مراسمی به مناسبت بیستمین سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقای سلامت «مطالعه قند و لیپید ایران» که  در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات گسترده لیپید در حوزه سلامت انجام می‌شود؛ از سال ۷۷ این مطالعات در شهر تهران انجام و از سال ۸۰ برای تغییر در شیوه زندگی طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه لیپید سلامت روانی و اجتماعی را شامل می شود، افزود: ۳۰۰ نفر از دانشمندان در تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش و مطالعه قند و لیپید و ۷۲ نفر در اجرای برنامه همکاری داشته اند و استمرار این مطالعات تأثیر زیادی بر سلامت جامعه دارد. در این طرح پیامدهای مختلف بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند.

عزیزی با اشاره به برنامه‌ریزی ها برای لیپید گفت‌: در سطوح مختلف اجتماعی طرح لیپید انجام گرفته است و توانمندسازی جامعه ای نیز در این طرح درنظر گرفته شده و افراد زیر مجموعه‌ آن مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند‌.

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم  با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و ارثی در بیماری های غیر واگیر تأثیر دارند، گفت‌: ما سعی کرده‌ایم به افراد آموزش‌های لازم در زمینه های مختلف را بدهیم؛ اکنون به ازای هر ۱۰۰ نفر در تهران یک نفر مبتلا به دیابت نوع دو وجود دارد که با تغییر سبک زندگی این میزان به شش دهم رسیده است.

وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به دیابت اظهار کرد: سالانه چهار درصد افراد در شهر تهران به بیماری دیابتی مبتلا می شوند که برای پیشگیری این موضوع راهکارهای خوبی ارائه شده است و بیش از ده دستورالعمل به وزارت بهداشت پیشنهاد داده ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز