ضرورت ممنوعیت شکار پرندگان برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۵:۰۴:۳۱
کد خبر: ۷۷۶۵۰۲
ضرورت ممنوعیت شکار پرندگان برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بر لزوم منع شکار پرندگان برای کنترل و مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حیدر علی عابدی، با بیان اینکه سازمان دامپزشکی زمانی که احساس می کند پرندگان مهاجر باعث انتقال و شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می شوند باید این موضوع را به محیط زیست اعلام کند، گفت: دامپزشکی باید سریع مستندات لازم را در اختیار محیط زیست قرار دهد تا محیط زیست نسبت به لغو مجوز شکار پرندگان اقدام کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه آنفلوانزای پرندگان خسارت های جبران ناپذیری را از لحاظ مادی متوجه صنعت مرغداری و سرمایه گذاران می کند، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر فصل شکار است برای پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری آنفلوانزا بهتر است محیط زیست ممنوعیت صید و شکار پرندگان را اعلام کند.

وی  با یادآوری اینکه پرندگان مهاجر ناقل ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند، گفت: این ویروس به طور مرتب در حال چرخش بوده و تهدیدی برای اقتصاد و بهداشت عمومی جامعه به شمار می رود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهمترین راهکار پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را قطع تماس با موارد آلوده دانست و ادامه داد: سازمان محیط زیست برای کنترل و مهار بهتر این بیماری شکار پرندگان را ممنوع کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز