عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد:

کنترل هزینه های سنگین دندانپزشکی با معاینه دانش آموزان در مدارس

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۸:۲۱:۳۵
کد خبر: ۷۷۷۱۰۴
کنترل هزینه های سنگین دندانپزشکی با معاینه دانش آموزان در مدارس
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کنترل هزینه‌های سنگین دندانپزشکی با معاینه دانش آموزان در مدارس و غربالگری به سادگی امکان پذیر است و این امر نیازمند همکاری وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش است تا بتوان با برنامه آموزشی و بهداشتی این مهم را به طریق مداوم مدنظر قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بشیر خالقی درباره گرانی هزینه‌های دندانپزشکی در کشور گفت: ساماندهی هزینه های دندانپزشکی از اموری است که باید اولویت قرار بگیرد؛ اگر به طور واقع بینانه خواهان مدیریت هزینه‌های دندانپزشکی در کشور هستیم.

 نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای کنترل هزینه‌های درمانی در حوزه  دندانپزشکی راهکار اساسی این است که غربالگری  دندان در  مدارس  از دانش آموزان آغاز شود تا بتوان مشکلات دندان  را ریشه‌ای در اطفال و  کودکان  برطرف کرد. 

وی ادامه  داد: یکی  از موارد اساسی که می بایست در  حوزه دهان و دندان بدان توجه کرد، این مسئله است که  قبل از  تخریب دندان ها باید پیشگیری در دستور کار قرار بگیرد و از همین رو هزینه‌های جاری دندانپزشکی که در اثر عدم پیشگیری مناسب ایجاد شده است،  فشار اقتصادی  به خانوارها وارد می‌کند.

 خالقی افزود: کنترل هزینه‌های سنگین دندانپزشکی با معاینه دانش آموزان در مدارس با غربالگری به سادگی امکان پذیر است و این امر نیازمند همکاری وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش است تا بتوان  با برنامه آموزشی و بهداشتی این مهم  را به طریق مداوم مدنظر قرار داد.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: یکی از ارکان اساسی که می‌تواند نرخ و هزینه‌های دندانپزشکی را در کشور کنترل کند، این است که پوشش های بیمه ای نیز در این راستا به میدان پا بگذارند تا بتوان به طریق گسترده از شیوع بیماری های دهان و دندان  در کشور جلوگیری کرد.

 

 

نظر شما