نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با برنا:

شرایط برای کسب تجربه از بازنشسته ها مایوس کننده است/ لزوما نباید چهره مدیران جوان باشد

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۵:۳۸:۱۸
کد خبر: ۷۷۷۱۱۸
شرایط برای کسب تجربه از بازنشسته ها مایوس کننده است/ لزوما نباید چهره مدیران جوان باشد
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده فکر نمی کنم افراد بازنشسته قبول کنند که بعنوان مشاور در کنار مدیران جوان تر قرار گیرند چرا که در قانون آمده این افراد یک سوم حقوق را دریافت خواهد کرد و فردی که به واسطه این قانون از سمت خود کنارگیری می کند با علم اینکه دیگر بازگشت به کار ندارند، دلیلی برای کمک رسانی نمی بیند مگر اینکه دلسوزانه برای ارتقاء و همدلی با جامعه، به همکاری خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، قانون منع بکارگیری از بازنشستگان به اجرا در آمد. زمان تصویب این قانون اعلام شد بازنشستگان می توانند به عنوان مشاور در کنار مدیران جوانی که جایگاهشان را به آنها تحویل داده اند قرار گیرند.

حال نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با برنا اعلام کرد : بعید میدانم بازنشستگان به عنوان مشاور در کنار مدیران جوانی قرار بگیرند که جایشان را به آنها داده اند . امیدواریم مدیران  بازنشسته حاضر شوند به عنوان مشاور در کنار مدیران جوانی که در جایگاه های آنها نشستند قرار گیرند ولی بعید است.

 محمد جواد جمالی نوبندگانی در ادامه به خبرنگار برنا می گوید: قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور صریح مشخص کرده است که بازنشستگان باید از سمت خود کناره گیری کنند، اما چه کسی جایگزین آنها می شوند مسئول ذیربط انتخاب می کند که فرد مورد نظر جوان باشد، دارای چند سال سابقه باشد یا تلفیقی از هر دو مورد مذکور.

وی تصریح کرد: اما به اعتقاد بنده بهتر است برای انتخاب جایگزین ها از گزینه تلفیق جوانان و باتجربه گان استفاده کنیم چرا که یکباره، سیستم را خالی از تجربه کردن صدمات غیر قابل جبرانی به جامعه وارد می کند.

نوبندگانی ادامه داد: فکر نمی کنم از فردای اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان افراد جایگزین، حتما جوان باشند این اتفاق بستگی به شرایط و مقتضیات خاص سازمان ها و دستگاه ها دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا افراد بازنشسته حاضر به همکاری به عنوان مشاور می شوند یا خیر،  افزود: بنده فکر نمی کنم افراد بازنشسته قبول کنند که بعنوان مشاور در کنار مدیران جوان تر قرار گیرند چرا که در قانون آمده این افراد یک سوم حقوق را دریافت خواهد کرد و فردی که به واسطه این قانون از سمت خود کنارگیری می کند با علم اینکه دیگر بازگشت به کار ندارند، دلیلی برای کمک رسانی نمی بیند مگر اینکه دلسوزانه برای ارتقاء و همدلی با جامعه، به همکاری خود ادامه دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: البته اگر نیروی جوانی جایگزین شد باید شرایطی را فراهم کند تا بتواند از تجارب فرد باتجربه استفاده کند در واقع بهتر است یک تعامل 2 طرفه اتفاق بیافتد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز