جانشین فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد:

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر طی ۸ ماهه سال جاری در مازندران

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۸:۴۸:۱۳
کد خبر: ۷۷۷۱۲۴
کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر طی  ۸ ماهه سال جاری در مازندران
جانشین فرماندهی انتظامی مازندران از کشف بیش از 3تن انواع مواد مخدر در 8 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: میزان کشفیات پاسگاه‌ها و کلانتری‌های استان که در حوزه دستگیری معتادان و خرده فروش‌ها ماموریت دارند 147درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حسن مفخمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در تشریح اقدامات کمیته مقابله این شورا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی 5 عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات، حدود 160کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی استان کشف شد که نتیجه هم‌افزایی و همکاری تیم‌های عملیاتی بوده است.

وی افزود: طی این مدت 5 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و کشف شد، 18نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند و 10 دستگاه خودرو توقیف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: در این عملیات‌های مشترک، 50 کیلوگرم مواد مخدر در آمل، 49 کیلوگرم تریاک در نوشهر  و 70 کیلوگرم حشیش در مبادی ورودی استان از شهرستان آمل شناسایی و کشف شد. در عین حال باند توزیع شیشه نیز در بابل شناسایی و منهدم شد که میزان کشفیات شیشه در این شهرستان 2 میلیون و300 گرم بوده است.

به گفته مفخمی، در رصد ماهانه‌ای که از مناطق پاکسازی شده استان به عمل آمد در ترک محله، نوبنیاد و کوی غفاری ساری حدود60 خرده فروش دستگیر شده است.

وی میزان کشفیات انواع مواد مخدر را توسط کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از ابتدای سال تا تاریخ 21 آبان ماه حدود سه تن و 326کیلو و 868گرم عنوان کرد و افزود: میزان کشفیات در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، زیرا هم‌افزایی که در حوزه اطلاعاتی وجود دارد کشفیات کلان را افزایش داده به طوریکه کمتر از یک ماه 120کیلوگرم مواد مخدر در مبادی ورودی استان کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی ما در پلیس مبارزه، اطلاعات و سپاه به دنبال شناسایی باندهای کلان توزیع مواد هستند، افزود: معتقدیم با شناسایی و انهدام این باندها خرده فروشی مواد هم کمتر می شود.

مفخمی با اعلام اینکه اجرای طرح‌های مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر با اطلاعات و سپاه 5 درصد افزایش داشته و تمرکز ما بیشتر بر روی شناسایی باندهای توزیع مواد مخدربوده است، ادامه داد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما در حوزه دستگیری معتادان و خرده‌فروشان فعالیت می‌کنند که خوشبختانه اقدامات خوبی را در این حوزه شاهد بودیم به طوریکه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما حدود 147درصد افزایش کشفیات مواد (از خرده فروشان) داشتیم.

به گفته وی، عملیات‌های  برجسته استان افزون بر 195درصد افزایش داشته که همه این عملیات‌های منجر به کشفیات مجموعا سه تن و 326 کیلو و 868 گرم انواع مواد مخدر شده است.

مفخمی در بخش دیگری، درباره جمع‌آوری معتادان از سطح شهرها توسط پلیس گفت: جمع‌آوری معتادان تابلو راهبردی است که برای پلیس مشخص شده است در عین حال  پلیس ماهانه در مناطق پاکسازی شده استان نیز وضعیت را رصد و با خرده فروشان برخورد می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز